هزینه بازسازی خانه های فرسوده چقدر است؟

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در حال حاضر میانگین قیمت تمام شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده کشور بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری کشور گفت: روند نوسازی بافت های فرسوده در کشور در مقایسه با سال های گذشته از ابتدای دولت سیزدهم روند رو به رشدی بوده است. خوشبختانه با بسته های تشویقی که در این حوزه در نظر گرفته شده روند اجرای نوسازی افزایش بیشتری داشته است.

به گفته وی در حال حاضر رایزنی هایی انجام داده ایم. میزان تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده را هم در قالب طرح نهضت ملی مسکن افزایش داده و به ۵۵۰ میلیون تومان رسانده ایم. از سوی دیگر با رایزنی‌های که انجام داده ایم اقداماتی از جمله افزایش تراکم ساخت و صفر کردن سود نرخ تسهیلات به صفر درصد را برای سازندگان فراهم کرده ایم.

او بیان کرد : قیمت ساخت در مناطق و شهرهای مختلف متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه ساخت در برخی از مناطق بین ۸تا ۱۰ میلیون تومان است. ممکن است در برخی از مناطق کمتر و در برخی از مناطق بیشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن
شناسه : 400846
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. یک چهارم هزینه در بافت فرسوده مربوط به شهرداری و نظام مهندسی که هزینه بی خودی است مربوط میشود . درحالی که شهرداری و نظام مهندسی منکر این میشود و خانه بافت فرسوده رو تقریبا رایگان اعلام میکند . هزینه نظارت و نقشه و در باید پول بدی مگر خانه و پارکینگ بدون در میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا