روز بانک مرکزی یا نکبت اقتصادی؟

یک اقتصاددان معروف در واکنش به نام گذاری روزهای تقویم در سال جدید، پیشنهاد کرد تا روز تاسیس بانک مرکزی را به عنوان روز نکبت اقتصادی نام گذاری کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حسن سبحانی، استاد اقتصاد بازنشسته دانشگاه تهران و از نظریه‌پردازان بانکداری اسلامی است. وی در واکنش به نام‌گذاری‌های روزهای سال در تقویم جدید کشور در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «حالا که مقامات ذی‌ربط در در نامگذاری مناسبت‌ها در متن و یا ضمیمه تقویم فعال هستند. اخیرا روزهای عسل و انار و خرما هم تصویب شده است. غمگنانه، بلاوجه نمی‌نماید که ۱۸ مرداد، یعنی روز تاسیس بانک مرکزی که مکلف به حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی است، به روز نکبت اقتصادی نامگذاری شود.»

اقتصادنیوز

اقتصاد کلان
شناسه : 401119
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. تمام بی ارزشی پول از جایی شروع شد ک بیابون ها و زمینهای کشور را از ۳ الی ۴ هزار تومان دست ب دست و صوری ب معامعلات تودلی و کاذب ۵۰۰ میلیون تومان فروختن و چاپ پول و تورم و بی ترزشی پول و افزایش دلار را رقم زدن و گردن تورم انداختن هنوز روش فکر های ما مشکل را نفهمیدن و مثل گاو حرف همان زمین خوار هارا تکرار می کنن ک تورم و چاپ پول عامل رشد زمین بوده است این مشکل همان سر نخ اصلی است ک فقط جایش رادعوض کردن و بخوردتان دادن هر یک میلیون تومان افزایش زمین فقط در تهران اگر ضرب در مساحت تمام اپارتمان ها شود می دانید چقدر چاپ پول می خواهد ؟ حال قیمت هر متر زمین ۵۰۰ میلیون تومان در مساحت فقط تهران ضرب شود چقدر نقدینگی و چاپ پول می خواهد ؟ هنوز ما مشکل را پیدا نکردیم چه برسد ب راه حل ها هنوز مثل گاو می گویند عامل گرانی زمین و مسکن تورم چاپ پول است در صورتی ک پس چه کسانی دست ب دست و بامعامعلات صوری و بانکها زمین را ب ابر تروم تبدیل کردن ؟ شما وقتی هنوز بیماری مریض را نفهمیدین و یاسرکار گذاشتن مون یا واقعا سر کاریه چطور می خواهید بیمار را شفا بدهید ک هنوز نوع بیماری بیمار را اشتباه بیان می کنن و همه تلاش ها و بهبود ها روی بیمار جایی و نقطه ایی می رود و هزینه میشود ک اصلا بیماری انجا و در نقطه وجود ندارد . تمام بی ارزشی پول و ابر تورم و فشلی تولید دست شیطان بزرگ مستغلات است ک اگاهانه یا ناگاهانه با تقسیم سود بین مشتریان خودش به خواسته اصلی خودش ک همان بی ارزشترین پول دنیا و ابر تورم بود رسیده و کاملا موفق شد و حتی در انتخاب و شناسایی مشکل اصلی اقتصاد کشور بین کار شناسان صد در صد موفقبوده است و باز با ابر حباب بودن مستغلات احمق ها را فریب می دهد و با دیگر کردن سود های انی و تعداد زیاد عضو گیری کرده و طرفدار های خودش را جذب کرده است و می تازد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا