ملاک تعیین قیمت خودرو چیست؟

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه عمل به تعهدات باید در اولویت خودروسازان قرار گیرد، گفت: بازار نباید ملاک تعیین قیمت خودرو باشد زیرا این موضوع سازوکار و آئین‌نامه‌های خود را دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علی جدی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر فروش خودروهای مازاد خودروسازان در حاشیه بازار، گفت: ازآنجاکه خودروسازان تعهداتی دارند و باید براساس زمانبندی مشخص خودروهای فروخته شده را به مردم تحویل دهند، باید تحویل این خودروها را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است، تولید برخی خودروهای خودروسازان بیش از تقاضا باشد. این خودروها مازاد باشند اما به صورت کلی خودروسازان باید در وهله نخست به تعهدات خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: خودروسازان نباید محصولات خود را در حاشیه بازار و ۵ درصد زیر قیمت بازار به فروش برسانند. قیمت‌ها باید براساس دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف‌کننده و طبق آئین‌نامه مربوطه تعیین شود. بنابراین خودروسازان نمی‌توانند بهای خودرو را براساس قیمت بازار تعیین کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما نباید قیمت بازار را ملاک قرار دهیم. تعیین قیمت خودرو سازوکار و آئین نامه‌ای دارد. همان‌گونه که اگر تولیدکننده‌ای محصول خود را گرانتر از قیمت تعیین شده به فروش برساند، سازمان تعزیزات وی را جریمه می‌کند. در صورتی که خودروسازان محصولات خود را با قیمت بالاتر از بهای تعیین شده به فروش رسانند، می‌توان آن را به نوعی تخلف محسوب کرد.

خانه ملت

خودرو
شناسه : 401129
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. باید واردات خودرو نو با تعرفه زیر ۵۰ % برای همه آزاد شود تا مردم با پول خودشان برای استفاده خودشان خودرو بیاورند
    ولی وزیر صمت و مشاوران و معاونش و افرادی مثل میرسلیم که از این رانت انحصاری بودن استفاده میکنند نمیگذارند ۲۲ ماه است مردم را سر کار گذاشتند یعنی این کشور صاحب ندارد سازمان بازرسی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا