یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

پیش بینی بورس هفته : متعادل اندکی سبز

بورس در هفته سوم دی ماه عملکرد بهتری را نسبت به چند هفته گذشته ثبت کرد و توانست بازدهی مثبتی را تجربه کند. در این شرایط پیش بینی بورس هفته چهارم دی ماه چگونه خواهد بود؟ این پرسشی است که بهراد موسوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «جهان صنعت نیوز» به آن پاسخ داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در پایان سومین هفته از دی ماه، شاخص کل بورس، هفته نسبتاً خوبی را سپری کرد تا اندکی امیدواری به گزارش‌های پیش بینی بورس باز گردد. شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۵ هزار و ۶۷۸ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۰.۷ درصد شد. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶ هزار و ۴۶۶ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت ۰.۸ درصدی را ثبت کرد.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۴ هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان بود که نسبت هفته پیشین، افزایش حدود ۳.۵ درصدی داشته است.

بهراد موسوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «جهان صنعت نیوز» به بررسی روند بازار سهام و همچنین پیش بینی بورس هفته پایانی دی ماه پرداخت.

ارزش معاملات خرد؛ خوب اما نه عالی

این کارشناس بازار سرمایه در ابتدا بیان کرد: اگر نگاهی به روند معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه بیاندازیم، شاخص کل با رشد تقریبا ۱۴هزار و ۵۰۰ واحدی در محدود ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات خرد نیز حدود ۵۷۰۰ میلیارد تومان بود که برای این مقطع از بورس، عدد متعادلی محسوب می‌شود. اما باید توجه داشت که برای ادامه روند صعودی روز چهارشنبه، ارزش معاملات خرد باید در محدود ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومانی باقی بماند.

موسوی در خصوص پیش بینی بورس در آخرین هفته دی ماه گفت: از اواخر هفته گذشته در بازار ارز شاهد افزایش نسبی قیمت دلار بودیم که این موضوع بر روی بورس اثرگذار بود. اما با توجه به اینکه معاملات فردایی روز شنبه مشخص شده، می‌‌توان گفت که التهاب و هیجان ایجاد شده در بازار ارز سرکوب شد و قیمت دلار فردایی در محدوده ۵۱۵۰۰ تومان قرار دارد. به طور کلی پیش بینی بورس این هفته بستگی به دو موضوع اساسی دارد. اول اینکه ارزش معاملات خرد به چه صورت خواهد بود و از سوی دیگر، شرایط بازار ارز و قیمت دلار در بازار آزاد تحت تاثیر پارامترهای اقتصاد سیاسی چه سمت و سویی پیدا می‌کند.

پیش بینی بورس هفته : متعادل تا حدی مثبت

وی ادامه داد: باید به این نکته اشاره بکنیم که الان از نظر قیمتی، شاخص کل در محدوده ۲ میلیون ۱۷۰ هزار واحد، در یک محدوده حداقلی و کف قرار دارد. در این شرایط حتی در صورت منفی شدن بازار سهام در چند روز از هفته آینده، می‌توان گفت که شاخص کل کف ۲ میلیون و ۱۷۰ تا ۱۶۰ هزار واحد را از دست نخواهد داد. به طور کلی در خصوص پیش بینی بورس هفته آینده می‌توان گفت که همچنان یک روند خنثی متعادل رو به مثبتی را شاهد خواهیم بود.

موسوی گفت: فکر می‌کنیم که این هفته روند فعلی بورس ماندگار بماند اما انتظار رشد شارپ را هم نداریم. همچنین با توجه به اینکه قیمت دلار همچنان در محدوده تعادلی ۵۰ هزار تومانی با نوسان‌ ۱۵۰۰ تومانی در حال معامله است، نمی‌توان انتظار یک محرک برای صعود بازار سهام را از این ناحیه داشت. بنابراین با توجه به همه عوامل تاثیرگذار و پارامترهای اقتصادی و سیاسی پیش بینی بورس این هفته این است که بازار سهام یک روند متعادل و با گرایش مثبت را تجربه کند.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 401311
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. با سلام ؛
    در مورد طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا.
    به نظر میرسه هردو در رسیدن به اهدافشان در حال حاضر موفق نیست.
    آلودگی هوا ادامه داردوطرح ترافیک در ترافیک تاثیر ندارد.
    پیشنهاد می شود تقویت و گسترش کیفیت و کمیت حمل و نقل عمومی، برقی وگاز سوز شدن اتوبوس ها تسریع شود.
    کمک به تاکسی های اینترنتی برای نوسازی ناوگانشان از راه :سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی که ماه هاست اختصاص نیافته همچنین ارایه تسهیلات برای خرید و تعویض خودرو آن ها.
    هردو پیشنهاد کمک به رشد صنعت خودرو وصنعت انرژی های پاک را در پی دارد.
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا