دلایل عدم اجرای طرح ترافیک جدید در سال جاری چیست؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران دلایل عدم اجرای طرح ترافیک جدید در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جعفر تشکری هاشمی با اعلام عدم اجرای طرح ترافیک جدید در سال جاری اظهار کرد: شهرداری تهران مطالعات خود را پیرامون تغییر در اجرای طرح ترافیک فعلی آغاز کرده است و قرار بود در نیمه دوم سال جاری این طرح بررسی، تصویب و به صورت پایلوت اجرایی شود و در سال آینده این طرح اجرایی شود.

هنوز شهرداری تهران لایحه طرح ترافیک جدید را برای بررسی به شورای شهر ارائه نکرده

وی اضافه کرد: اما هنوز شهرداری تهران لایحه طرح ترافیک جدید را برای بررسی به شورای شهر ارائه نکرده است و با توجه به پیک کاری شورای شهر در بیش از دو ماه باقی‌مانده از سال که به بررسی بودجه معطوف خواهد شد، بررسی این لایحه که هنوز هم به شورای شهر ارائه نشده در مدت زمان باقی‌مانده امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اگر اعضای شورای شهر نسبت به بررسی لایحه‌ای که هنوز هم به شورای شهر نیامده اهتمام ویژه‌ای داشته باشند؛ اما این لایحه باید بعد از تصویب در شورای شهر در شورای ترافیک و فرمانداری نیز مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و عملا در دو ماه باقی‌مانده این مهم امکان پذیر نیست. بنابراین اجرای طرح ترافیک جدید بعد از بررسی در شورا و اخذ تأییدیه نهادهای مربوطه به سال آینده موکول می‌شود.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 401512
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. ساخت و سازهای بی رویه دلالان مسکن بدون توجه به گنجایش تردد معابر و مجموعه های مراکز خرید و خیانت شهردارهای نالایق، پراکنده بودن مراکز خرید مایحتاج روزمره که بدون خودرو ممکن نیست، افزایش توان خرید مشاغل ازاد و فروش بی وقفه و بی رویه خودرو باهدف کسب درامد دولت از کلیه امور مرتبط با خودرو، احداث بزرگراهها و پلهایی که در نهایت به گلوگاه معابر باریک و ناهموار و افزایش ترافیک ختم میشوند، عدم استقبال از وسایل همگانی بعلت وقت گیری و احساس ناراحتی و ناامنی، کم تحرکی و استفاده غیرضروری از خودرو در مسیرهای کوتاه، بزرگ بودن خودروها، بینظمی در حرکت یا توقفهای نابجا، کلان شهرها را فلج کرده و مردم باید تاوان جهالت و خیانت مسئولان بیگانه با وظایف و متمرکز بر حفظ قدرت را بدهند که فقط به معنویات از نوع حجاب و ریش اهمیت میدهند. حکومت بجای انکه خودرو را گران کند، عرضه انرا محدود کند تا بر فشار ترافیک افزوده نشود و خودروهای مسن را روانه پارکینگ کند. استفاده از دوچرخه در شهرهای شیبدار مانند تهران دشوار است. نقش حکومت را در ایجاد ترافیک عمدی و هدفمند نباید فراموش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا