پژو پارس با افزایش قیمت ۴۰ میلیونی بازنشسته اجباری شد

در حالی که پژو پارس تا پایان سال از خط تولید خارج خواهد شد و تکلیف متقاضیان سامانه یکپارچه مشخص نیست، ایران خودرو قیمت پژو پارس را حدود ۴۰ میلیون افزایش داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس اعلام ایران خودرو،‌ قیمت پژو پارس با موتور TU5 از ۲۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۳۱۴ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت. در حالی قیمت این خودرو با افزایش ۴۰ میلیون تومانی همراه شده که با تاکید سازمان استاندارد تا پایان سال باید از خط تولید خارج شود.

نام خودرو قیمت قدیم (تومان) قیمت جدید (تومان)
پژو پارس TU5 ۲۷۵.۲۰۰.۰۰۰ ۳۱۴.۲۹۶.۹۰۰

جشن بازنشستگی پژو پارس 

آنگونه که اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استانداردهای ۸۵ گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد مجوز ادامه تولید این خودرو دیگر تمدید نمی شود. اسلام پناه در پاسخ به سوالی درباره خودروهای پیش فروش شده پس از مهلت اخذ استانداردهای اجباری گفت: سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش‌ها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد. لذا آنچه که قانون برای ما وضع کرده است ما به آن عمل خواهیم کرد و از آنجایی مصرف کننده باید رضایت کافی و وافی از کالا را داشته باشد تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت قانون هستند.

جایگزین بازنشسته ایران خودرو برای متقضیان سامانه یکپارچه خودرو

ایران خودرو می گوید که با توجه به این موضوع، مشتریان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو می توانند از طرح تبدیل سورن پلاس XU7 پلاس استفاده کنند. حال شاهد هستیم که ایران خودرو برای تعهدات قبلی سورن پلاس دوگانه سوز طرح تبدیل به پژو پارس TU5 را اعلام کرده است.

همچنین موضوع ابهاماتی را برای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو داخلی به وجود آورده است. در شرایط فعلی باید منتظر بود و دید که ایران خودرو چه رویکردی را در پیش می گیرد و پاسخ این خودروساز به اتفاقات رخ داده چه خواهد بود؟

قیمت پژو پارس در بازار آزاد

در حالی حاضر ( ۲۵ دی ماه) قیمت پژو پارس در بازار آزاد برابر با ۷۲۵ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت این خودرو یک ماه پیش در حدود ۶۲۵ میلیون تومان بود که طی یک ماه گذشته افزایش حدود ۱۰۰ میلیون تومان را تجربه کرده است. حال باید دید در روزهای آینده و در حالی که بازار خودرو با افزایش قیمت همراه است، خبر افزایش قیمت کارخانه  تا چه اندازه قیمت این خودرو را در بازار آزاد تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 402019
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا