مخالفت مجلس با توقف تولید پژو پارس

نماینده مردم سمیرم در مجلس درباره اینکه پژو پارس تا اسفند امسال مجوز تولید دارد، گفت: خودروسازان باید پیش از توقف خط تولید خودرویی، خودروی جایگزین آن را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند تا نیاز بازار بدون پاسخ نماند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اصغر سلیمی درباره صحبت‌های رئیس سازمان استاندارد مبنی بر اینکه پژو پارس تا اسفند امسال مجوز تولید دارد، گفت: این خودرو طی سال‌های گذشته بدون هیچ تغییری در کشور تولید شده و خریداران بسیاری نیز داشته است؛ هرچند که رعایت استانداردها از الزامات است و خودروسازان باید به سمت تولید خودروهای روز دنیا روند اما توقف تولید پژو پارس بدون تولید خودروی جایگزین اقدام منطقی نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروی جایگزین باید علاوه بر اینکه بتواند استانداردهای روز دنیا را داشته باشد از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد و سطح قیمتی آن همانند پژو پارس باشد، زیرا معمولا اقشار متوسط جامعه از نظر درآمدی متقاضی خرید این خودرو هستند و در صورتی که خودروی مناسب از نظر کیفیت و قیمت برای این اقشار تولید نشود، بازار خودرو دوباره دچار التهاب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سایر کشورها هرساله پلتفرم‌های خود را به روز کرده و خودروهای جدید و ایمن تولید می‌کنند، این در حالی است که در ایران سال‌ها است که پلتفرم‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در واقع هر ساله بر قیمت افزوده اما از کیفیت کاسته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروی جایگزین باید شرایط فنی، کیفیت و ظاهر بهتری نسبت به خودروی قبلی داشته باشد، تصریح کرد: خودروسازان باید پیش از توقف خط تولید خودرویی، خودروی جایگزین آن را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند تا نیاز بازار بدون پاسخ نماند.

خانه ملت

خودرو
شناسه : 402207
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

  1. واقعا که از هر طرف که فکرش را بکنید این نماینده مجلس درست میگه خدا خیرت بده الان بقیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از ایشان حمایت کامل کنندوتاجایگزینی پژو پارس‌ها و استاندارد های لازم وقیمت مناسب تولید متوقف نشود

  2. سلام.اقای نماینده محترم حرف شما کاملا صحیح است ممنون از پیگیری شما در مورد بحث توقف تولید پژو پارس.ما یک ساله توی سامانه یکپارچه ثبت نام کردیم بلاخره بعد از ۱۵ بار شرکت در قرعه کشی اولویت بهار ۴۰۳ درآمده یک ساله ست که منتظرم نوبتم بشه الآنم که میگن توقف تولید این اصلا درست نیست.قیمت بازارهم که سر به فلک کشیده .الان باید چیکار کنیم.لطفا فشار بیارین تا لااقل به تعهداتشان عمل کنن چون تا آخر ۴۰۳ پژو پارس رو پیش فروش کردن

    1. من به شخصه مخالف توقف پژو پارس هستنم چون تنها خودروی ایران خودرو هست که مشکلی ندارد.
      الان دنا مشکل شاسی و سپر،
      سمندسورن مشکل گرانی قطعات و خرج زیاد،
      تارا نداشتن قدرت مورد نیاز،
      ۲۰۷ کوچک بودن،
      ۴۰۵ جی ال ایکس از خط تولید خارج شده، ۴۰۵ اس ال ایکس شتاب کم،
      انواع هایما گرانی خودرو،
      شاین مکس گرانی خودرو کم بود قطعات و استهلاک بالا،
      ۲۰۶ از خط تولید خارج شده
      رانا کوچک

  3. خداخیرت بده آقای سلیمی بنده کشاورز هستم بخدا ملکمو فروختم پول بلوکه کردیم باامیدی که یه روز ماشین صفر سوارمیشیم قیمت کارخانه روهم بردن بالا بمونه اولویت بندی کردن افتاد اول زمستان ۴۰۲پژوپارس حالا هم هر چی زنگ میزنم ایرانخودرو مص توپ فوتبال پاسکاری میکنن درست نیست اینقدر ظلم میکنن به مردم حالا هم بهونه شون هم اینه که میخان تولیدشو توقف کنن بنده همه ی زندگیمو فروختم تونستم پول همین ماشینو جور کنم یک ریال بیشتر ندارم برای خودروی دیگه نزدیک ۲۰ساله پژو پارس تولید میکنن هیچ مشکل استاندارد ۸۵گانه نداشت حالا به مارسید مشکل پیدا کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا