بیمه کودکان تا سن ۷ سالگی رایگان می‌شود

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس یازدهم با اشاره به رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گفت: در صورت تصویب این مصوبه در هیات وزیران، تمام کودکان شیرخوار و زیر ۷ سال از این پس در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان بستری و درمان می‌شوند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس درباره جزییات مصوبه شورای عالی بیمه سلامت کشور مبنی بر درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، گفت: در صورت تصویب این مصوبه در هیات وزیران، تمام کودکان شیرخوار و زیر ۷ سال از این پس در مراکز دولتی به صورت رایگان بستری و درمان می‌شوند. هزینه‌هایی همچون ویزیت، توانبخشی، تصویر برداری و…. مشمول این طرح می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس یازدهم گفت: هزینه اجرای این طرح حدود ۱.۴ دهم هزار میلیارد تومان است. او افزود: نرخ بستری و درمان سرپایی کودکان به ترتیب ۱۳ و ۵ درصد است. امیدورایم با اجرایی شدن این طرح شاهد افزایش سلامت کودکان باشیم و از بار معلولیت‌ها به جامعه جلوگیری کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: در حالی که رژیم کودک کش اسرائیل با بمباران غزه در حال نسل کشی و کودک کشی است. این اقدام در جمهوری اسلامی ایران نشان از بلوغ نظام، اهمیت سلامت مردم و عدالت است و خبر از انسان دوستی و بشر دوستانه ایران می‌دهد. با اجرایی شدن این برنامه حدود ۱۱ میلیون کودک تحت پوشش خدمات درمانی رایگان قرار می‌گیرند.

محمدبیگی با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان در کشور یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه باید مابه التفاوت افزایش قیمت‌ها و تورم را از سهم دولت بپردازد. دولت هم بنا بر اجرای تعهد خود باید ورود جدی داشته باشد. با موضوعات مطرح شده با ۴۶ درصد تعرفه پزشکان موافقت شد. لازم است سازمان برنامه و بودجه و در این زمینه با سازمان‌های بیمه گر همکاری لازم را داشته باشند. امیدواریم به سمتی پیش برویم که هزینه کرد در حوزه سلامت از جیب مردم کاهش پیدا کند.

خانه ملت

بانک و بیمه
شناسه : 402255
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا