تعرفه صادرات گوجه فرنگی باز هم کاهش یافت

عضو کمیسیون انرژی مجلس به کاهش تعرفه صادرات گوجه فرنگی از ۱۰۰درصد به ۱۰درصد به دنبال انجام مذاکرات متعدد با وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، موسی احمدی با اشاره به اقدامات انجام داده در راستای کاهش تعرفه صادرات گوجه فرنگی و رفع مشکلات کشاورزان، گفت. با توجه به افزایش صددرصدی تعرفه صادرات گوجه فرنگی و ایجاد مشکل برای کشاورزان استان بوشهر، سریعا مکاتبه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی در راستای کاهش تعرفه صادرات این محصول انجام دادم. چراکه کاشت گوجه فرهنگی خارج از فصل، منبع اصلی درآمد کشاورزان منطقه به شمار می‌آید که خوشبختانه این مکاتبه منجر به کاهش تعرفه به ۵۵ درصد شد. اما در ادامه به همراه تعداد دیگری از نمایندگان این مکاتبات را با آقای وزیر ادامه دادیم. تا جایی که این تعرفه به ۳۵ و در نهایت به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد. همچنین به‌دنبال انجام پیگیری‌های لازم با معاون رئیس‌جمهور، معاونان وزیر اقتصاد و رئیس گمرکات کشور صادارت گوجه فرنگی با تعرفه ۱۰ درصد درحال انجام است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از مشکلات کشاورزان اشاره کرد. افزود: تحمیل هزینه‌های اجباری به کشاورزان همچون هزینه کود، بذر، سم و… کشاورزان را به شدت به زحمت انداخته. چراکه بعضا باید این مایحتاج خود را از بازار آزاد تهیه کنند. این مسئله هزینه‌های آن‌ها بالا می‌برد تا جایی که دیگر با درآمد حاصل از فروش محصول‌شان همخوانی ندارد. بنابراین اگر وزارت جهاد کشاورزی درصدد دریافت تعرفه از کشاورزان است باید هزینه‌های دیگر آن‌ها را همچون آب، سوخت تراکتورها و موتورها، برق کاهش داد و امکانات لازم کشاورزان را در نظر بگیرد.

منبع: خانه ملت

کشاورزی
شناسه : 402336
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا