با گازسوز کردن خودروها چند لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می شود؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: اگر ۲۰ درصد هم به ظرفیت عرضه سی‌ان‌جی اضافه شود، معادل ۴ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اردشیر دادرس، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور نیز در این نشست در سخنانی با مرور روند رشد و توسعه صنعت سی‌ان‌جی از سال ۸۱ تاکنون در کشور گفت. با رشد، تجربه و توانمندی که امروز در صنعت سی‌ان‌جی کشور وجود دارد. این صنعت یک صنعت وزین و بسیار قدرتمند است. توان جایگزینی یک‌چهارم از سوخت بنزین مصرفی فعلی کشور را دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور تأکید کرد. طبق سند راهبردی تدوین‌شده صنعت سی‌ان‌جی در کشور، لازم است. به‌منظور جلوگیری از ناترازی بنزین در کشور تا سال ۱۴۱۰، ۱۰ میلیون خودرو سی‌ان‌جی در کشور جایگزین شود. طبق برآوردها و با احتساب سالی ۱۰ درصد افزایش، تا ۶ سال آینده، مقدار مصرف بنزین در کشور به بیش از ۱۸۵ میلیون لیتر می‌رسد. امیدواریم با تبدیل حداقل سالی ۵۰۰ هزار تا یک میلیون خودرو، این فاصله را کاهش دهیم و اگر این اتفاق نیفتد، در آینده ناچار به واردات حجم زیادی بنزین خواهیم شد، بنابراین توسعه این صنعت در آینده راهگشا است.

اجرا نشدن مصوبات در حوزه سی‌ان‌جی

دادرس از تنظیم بیانیه‌ای در سه حوزه کارمزدها، اجرا نشدن مصوبات در حوزه سی‌ان‌جی و بسته‌های حمایتی کشورهای تولیدکننده گاز و مصرف‌کننده سی‌ان‌جی خبر داد و گفت: این سند به‌عنوان سند مطالبه تمامی اعضا قرار گرفته و مقرر شده است که مفاد آن توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار گیرد.

دادرس گفت: لازم است انرژی جدیدی به صنعت سی‌ان‌جی کشور تزریق شود، اگر ۲۰ درصد هم به ظرفیت عرضه سی‌ان‌جی اضافه شود، معادل ۴ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین است که می‌تواند افزایش هم یابد.

وی همچنین از تأسیس هیئت امنای صنعت سی‌ان‌جی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از این طریق با اتخاذ تصمیم‌های جمعی، راهکارهای لازم برای توسعه این صنعت را نهایی کنیم و دستاوردهای بزرگی را برای صنف و صنعت سی‌ان‌جی به‌دست بیاوریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نفت و پتروشیمی
شناسه : 402608
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. اینطور که داره پیش می‌ره سال آینده وضعیت بحرانی خواهد شد و مردم خوراک را هم به بدبختی خواهند تامین کنند چه برسد به اجناس خریدن .فکری کنید که آینده را تاریک میبینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا