نحوه تنظیم پکیج بوتان برای زمستان + آموزش تصویری

پکیج یک دستگاه چند منظوره در خانه است که وظیفه آن گرمایش و تامین آب گرم مصرفی مورد نیاز ماست، به همین خاطر اگر تا به حال از حالت زمستانه پکیج خود استفاده نکردید، کافیست نگاهی به این مطلب بی‌اندازید.

پکیج بوتان چگونه محیط را گرم خواهد کرد؟

پکیج بوتان یک دستگاه بسیار ضروری در خانه است که وظیفه اصلی آن ارائه آب گرم مصرفی و گرمایش محیط توسط رادیاتور‌ها است؛ در واقع همین ویژگی باعث ایجاد تفاوت بسیار زیادی میان آبگرمکن‌های دیواری و پکیج‌های دیواری شد. با این حال شما دیگر برای گرمایش خانه و یا محیط کار نیازی به بخاری و راه حل‌های گرمایشی قدیم ندارید و به راحتی میتوانید از طریق رادیاتور‌ها یا گرمایش از کف که توسط پکیج دیواری گرم میشوند، گرمایش خانه یا محیط را تامین کنید.

پکیج‌های دیواری بوتان اغلب دارای ۲ حالت تابستانه و زمستانه هستند که در حالت اول یعنی تابستانه، تنها امکان فراهم شدن آب گرم مصرفی وجود خواهد داشت و در این صورت رادیاتور‌ها خاموش هستند و امکان گرمایش محیط را ندارند؛ ولی در حالت دوم یعنی زمستانه، امکان استفاده از هر دو حالت یعنی دریافت آب گرم مصرفی و گرمایش رادیاتور‌ها وجود خواهد داشت. بنابر‌این اگر در فصل زمستان هستید و نیاز به گرمایش رادیاتور‌ها دارید، میتوانید اهرم موجود بر روی پنل پکیج خود را بچرخانید و بر روی زمستانه قرار دهید.

البته قبل از انجام هر کاری پیشنهاد میکنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا نکات لازم به اجرا، را مطالعه نمایید و سپس با توجه به شرایط پکیج‌تان تصمیم به راه‌اندازی آن کنید؛ برای مثال اگر شیر رادیاتور‌ها بسته باشید و شما پکیج را در حالت زمستانه قرار بدهید، فشار پکیج به صورت مداوم بالا‌تر خواهد رفت تا جایی که مبدل پکیج بر اثر فشار زیاد، دچار سوراخ، نشتی، ترکیدگی و … شود. همچنین باید توجه به خصوصی به فشار سنج پکیج خود کنید، زیرا فشار بالای ۱.۵ و زیر ۱ میتواند مشکلاتی را برای عملکرد پکیج ایجاد کند.

نحوه تنظیم حالت زمستانه در پکیج بوتان مدل پارما

نحوه تنظیم پکیج بوتان برای حالت زمستان

شاید پنل‌های پکیج بوتان در مدل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت باشند اما معنا و مفهوم کلی آن از طریق آیکون (icon) های نصب شده بر روی آن معلوم است. برای مثال اگر روبروی پنل پکیج خود ایستاده باشید و آیکون زمستان یا برف در سمت چپ قرار گرفته باشد، به راحتی میتوانید اهرم را به سمت چپ بچرخانید و عملکرد پکیج را از طریق برد الکترونیکی بر روی حالت زمستانه تنظیم کنید.

همچنین اگر ایکون تابستانه یا خورشید را در سمت راست اهرم میبینید، میتوانید اهرم را به سمت راست بچرخانید و حالت پکیج را به تابستانه تغییر دهید. برای خاموش کردن پکیج هم بهتر است، ابتدا اهرم را در حالت وسط یعنی خاموش قرار دهید و سپس برق یا دیگر اتصالات را از آن جدا کنید. البته همانطور که گفتیم، بهتر است قبل از روشن کردن حالت تابستانه یا زمستانه، از برخی موضوعات مطمعن شوید که ما در پایین همین قسمت آن را برای شما لیست خواهیم کرد تا مشکلی برای پکیج شما پیش نیاید و نیاز به تعمیر پکیج در شهریار یا تعمیر پکیج در کرج نداشته باشید.

  • ابتدا مطمعن شوید که تمامی مواد اولیه ورودی به پکیج مانند آب، برق یا گاز متصل و فراهم است.

  • مسیر دودکش را برسی کنید زیرا امکان انسداد آن توسط یک جسم خارجی مانند آشیانه پرندگان وجود دارد.

  • فشار پکیج نباید بالا‌تر از ۱.۵ یا کمتر از ۱ باشد، در غیر این صورت باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

تنظیم فشار پکیج بوتان

اگر تا به حال موفق به افزایش و کاهش فشار پکیج خود نشده‌اید، میتوانید به کمک این بخش از مقاله فشار پکیج خود را به راحتی کاهش یا افزایش دهید؛ ولیکن ابتدا مطمعن شوید که فشار به صورت نوسانی بالا و پایین نشود، زیرا فشار بیش از حد که باعث خاموشی پکیج شود، ممکن است از سوی یک مشکل بزرگ مانند نشتی در پکیج باشد و در این صورت باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا فرآیند تعمیر پکیج شما در شهر‌تان مانند تعمیر پکیج در فردیس را به عهده بگیرد.

نحوه افزایش فشار پکیج بوتان

  • برای افزایش فشار پکیج بوتان هم میتوانید شیر پر‌کن پکیج را باز کنید و سپس با توجه به افزایش فشاری که بر روی فشار سنج پیداست، شیر پر‌کن را باز یا بسته کنید.

نحوه کاهش فشار پکیج بوتان

  • ابتدا تمامی شیر‌های ورودی و خروجی آب را به پکیج ببندید و سپس شیر پر‌کن پکیج (در زیر پکیج قرار دارد) را به صورت پاد ساعت‌گرد باز کنید و سپس شیر آب گرم مصرفی (در آشپزخانه) را باز کنید.
  • در همین صورت که آب از سیستم تخلیه میشود، به فشار سنج پکیج توجه داشته باشید.
  • زمانی که فشار پکیج بین مقدار ۱ تا ۱.۵ رسید، شیر پر‌کن پکیج و شیر آب گرم را ببندید و سپس شیر‌های ورودی و خروجی را باز کنید تا بتوانید از پکیج‌تان استفاده کنید.

گرمایش پکیج بوتان در حالت زمستانه

نتیجه نهایی مطلب

پکیج بوتان یکی از بهترین پکیج‌های ایرانی با طول عمر بالاست که اگر با سرویس سالانه از آن مراقبت کنید، به شما تضمین میدهم که هیچ مشکلی برای عمکلرد دستگاه پیش نیاید؛ همچنین این دستگاه بسیار بهتر از لوازم گرمایشی مانند بخاری، شومینه و … از لحاظ میزان مصرف انرژی و تولید آلاینده‌های مخرب است.

همچنین اگر میخواهید حالت پکیج را از تابستانه به زمستانه تغییر دهید، کافیست اهرم اصلی پکیج را به سمت آیکون برف یا زمستان بچرخانید، اما قبل از آن حتما به نکاتی که در محتوای این مطلب برایتان نوشته‌ایم، توجه کنید و آنها را انجام دهید.

 

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز تهیه نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست.

خواندنی
شناسه : 402794
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا