نم رود ناجی آب تهران می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران بهره‌برداری از سد نم‌رود را با توجه به شرایط خشکسالی‌حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی بدنه این سد به ۹۹ درصد رسیده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بهزاد پارسا با بیان اینکه سد نم‌رود از اهمیت بالایی برخوردار است. افزود: همه توان شرکت آب منطقه‌ای تهران جهت تکمیل هرچه سریع‌تر آب سد به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران پیشرفت فیزیکی بدنه سد را ۹۹ درصد عنوان کرد. گفت: فعالیت‌های مربوط به تکمیل تاسیسات جانبی و جاده‌های جایگزین به طول ۱۸ کیلومتر شامل جاده ارجمند ۶ کیلومتر. جاده سلمان ۷ کیلومتر و جاده دریابک ۵ کیلومتر در درست تکمیل است.

وی ادامه داد: جا به جایی روستای سله بن در قالب مبادله تفاهم نامه میان شرکت آب منطقه‌ای تهران و بنیاد مسکن و همراهی و همکاری مردم این روستا در دست اقدام است.

پارسا خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بارش‌های کشور و استان تهران و خشکسالی‌، وجود این منابع می‌تواند. در مدیریت منابع و مصارف و عبور از کم آبی نقش مهمی را ایفا کند.

این گزارش حاکی است سد نم‌رود بر روی رودخانه نم‌رود در ۱۸ کیلومتری شمال‌غرب شهرستان فیروزکوه به منظور تأمین بخشی از نیاز آب کشاورزی دشت‌های گرمسار، ایوانکی و چزکین، آب شرب و صنعت شهرستان گرمسار و توابع و همچنین نیاز آبی صنعت شهرستان فیروزکوه در حال احداث است.

منبع: تسنیم

محیط زیست
شناسه : 402914
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام خدا قوت دشمنان ایران شبکه های ماهواره ای ضد نظام اسلامی سد سازی های ایران اسلامی را تبلیغات منفی می نمایند درصورتی که اگر همین سد سازی ها نبود ایران اسلامی و‌قوی الان از نظر تامین مشکلات آب چند برابری داشت و دشمنان ایران سد سازی را از روی حسادت ودشمنی چشم ندارد مدیریت بحران آب را در این چند سال خشکسالی تحمل نمایند ولی بدانند که ایران اسلامی مردم و مسولان در جهت پیشرفت و آبادانی کشور در کنارهم هستند هم در حوزه سد سازی ، در حوزه انتقال آب دریا به فلات مرکزی و شمال شرق ایران هم در حوزه محیط زیست بهتر است دشمنان ایران اسلامی به فکر حل مشکلات خود باشند تا غرض ورزی و ایجاد اختلاف بین ملت و مسولان کشور بزرگ و تاریخی ایران مردم پیشرفت را در روستاها و شهرهای خود نسبت به دوران پهلوی ملعون و نوکر استکبار جهانی لمس می نمایند . موفق و موید باشد .‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا