صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی شد

امروز یکشنبه یک بهمن ماه ۱۴۰۲، انتخابات رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و صمد حسن زاده جایگزین حسین سلاح ورزی شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  سرانجام با گذشت نزدیک به ۷ ماه از برگزاری انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، این پارلمان بخش خصوصی که برای بار دوم به ایستگاه انتخابات رسیده بود، در نهایت امروز، صمد حسن زاده به عنوان رئیس اتاق بازرگانی انتخاب شد.

حواشی این دور از انتخابات به طرز عجیب و نادری دنباله‌دار شده‌ بود. در هیچ برهه زمانی چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن، اتاق بازرگانی درگیر چنین حواشی سنگینی که بر کارهای بخش‌ خصوصی خیمه بزند، نشده‌ بود.

روز گذشته اتاق بازرگانی اسامی ۲۱ داوطلب تأیید صلاحیت شده از سوی مرکز احراز و تأیید صلاحیت واجا، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی برای نامزدی در انتخابات ریاست اتاق ایران اعلام شد که اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: 

۱- محمدعارف ابراهیمی

۲- محمدرضا بهرامن

۳- محسن بهرامی ارض اقدس

۴- محمود تولائی

۵-محمود تهی‌دست

۶ -حسین پیرموذن

۷- صمد حسن‌زاده

۸- علی اصغر صادقی مجرد

۹- حمیدرضا صالحی سلمی

۱۰- امیرعادل طاهر خانی

۱۱- علی‌اکبر عبدالملکی

۱۲- احد عظیم زاده

۱۳- مجتبی غیابی

۱۴- علی فرشاد پور

۱۵- قدیر قیافه

۱۶- قاسم کریمی

۱۷-خورشید گزدرازی

۱۸- فرج اله معماری

۱۹- سیدمصطفی موسوی

۲۰- عبداله مهاجر دارابی

۲۱- جعفر نیکزاد

با انصراف ۱۷ نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده در نهایت چهار نامزد نهایی به رقابت پرداختند.

صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی شد

با شمارش آرا صمد حسن زاده به عنوان رئیس اتاق بازرگانی جایگزین حسین سلاح ورزی شد.

صمد حسن زاده

نامزد انتخابات اتاق بازرگانی چه گفتند؟

محسن بهرامی به نفع حسن‌زاده کنار رفت

محسن بهرامی نامزد ریاست انتخابات اتاق بازرگانی: به عنوان عضو هیئت نمایندگان، سابقه ۴۰ سال آشنایی با اتاق را دارم و در ۳۰ سال گذشته عضو مستمر اتاق بازرگانی بوده‌ام. اتاق دهم بزرگترین و جامع‌ترین اتاق بعد از انقلاب بوده است. در مقطع حساسی هستیم و بنده آقای حسن‌زاده را به عنوان اصلح حمایت می‌کنم و به نفع ایشان کنار می‌روم.

با ادبیات بهتری می‌توانستیم حواشی اتاق را مدیریت کنیم

صمد حسن زاده، نامزد انتخابات ریاست اتاق بازرگانی: بیش از ۵۶ سال فعالیت اقتصادی داشتم و به دنبال آرمان‌های ملی و قانونی بودم. امیدوارم علاقمند به خرد جمعی و رهنمودهای هیئت نمایندگان برای پیشبرد اهداف اتاق هستم. چندین ماه اتاق درگیر مشکلات بوده که جای تاسف دارد. خدایا این امکان وجود داشت که با ادبیات بهتری این حواشی را مدیریت کنیم.

رییس اتاق بازرگانی باید با حاکمیت رابطه خوبی داشته باشد

 احد عظیم زاده، نامزد انتخابات ریاست اتاق بازرگانی: می‌گویند که عظیم‌زاده از اتاق نیست. من ۴۰ سال است کارت بازرگانی دارم. اتاق باید به جایگاه اصلی خود برسد و صادرات را توسعه دهد. تشکل‌ها فقط در رای گیری به حساب می‌آیند اما یک ساختمان هم ندارند. چرا باید پول اتاق با سود ۱۳ درصد سپرده شود. باید مشکلات استان‌ها را حل کنیم. اتاق بازرگانی یک رئیس شجاع و نترس که رابطه خوبی با حاکمیت دارد، می‌خواهد. باز هم می‌گویم اتاق باید شفافیت داشته باشد چرا باید اتاق درگیر مسائل و حواشی شود.

اتاق باید نهاد مدنی باشد

 مجتبی غیابی، نامزد انتخابات ریاست اتاق بازرگانی: چهار دوره عضو اتاق و نایب رئیس کمیسیون گردش بودم. اتاق باید نهاد مدنی باشد که دولت را به همکاری وادارد. نباید تنها بر تهران تمرکز کرد و درصدی از درآمد اتاق باید به اتاق‌های شهرستان برسد. باید جوانگرایی در عمل پیاده شود.

باید نقش پدر را برعهده بگیریم

فرج اله معماری ، نامزد انتخابات ریاست اتاق بازرگانی: به عنوان صنعتگر و تولید کننده وظیفه دانستم ورود کنم. مستقل و بدون وابستگی به گروه‌ها هستم. فارغ از سن باید نقش پدر را بر عهده بگیریم. باید فکر کنیم همه یکی هستیم. نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکنون حداقلی دیده شده است.

در کنار دولت و نظام هستیم

عبداله مهاجر دارابی: در بدترین شرایط بهترین تصمیم گرفته شد. نشان دادید ما به عنوان هیئت نمایندگان استقلال داریم و بخش خصوصی در جایی که لازم بود حضور پیدا کرده است. قانونگذار در یکی از اعضا تشکیک داشتند و انجمن نظارت به قانون عمل کرده است. کاندیدا شدم که بگویم در کنار دولت و نظام هستیم و دولت باید این مجموعه را حمایت کند.

اتاق بازرگانی، سیاسی جناحی و رفاقتی نمی‌تواند برای بلند مدت پاسخگو باشد

جعفر نیکزاد، نامزد انتخابات ریاست اتاق بازرگانی: اتاق قانون اساسنامه و شرح وظایف دارد. هدفگذاری‌های مطابق قانون نیاز است. اتاق بازرگانی، سیاسی جناحی و رفاقتی نمی‌تواند برای بلند مدت پاسخگو باشد. در دوران تحریم ما باید ظرفیت‌های اتاق را کامل استفاده کنیم و محیط برای شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان فراهم شود. از نزدیک مشکلات اقتصاد کشاورزی را لمس نموده‌ام و برای حمایت از کشاورزان به نفع آقای حسن‌زاده انصراف می‌دهم.

 

 

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 403278
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا