بازی دولت با واردات خودرو

10 ماه از وعده واردات خودرو گذشته و نه دست دوم وارد شده و نه خودروی نو. حتی لوایح دو فوریتی و تصمیم های فوری و چکشی هم در دقیقه 90 متوقف شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دعوا سر ارزی است که قرار است برای این واردات اختصاص یابد.نه بانک مرکزی زیربار می رود و نه دولت تلاشی برای عمل به وعده واردات خودرو می کند. این وسط همه چیز به نفع خودروسازان داخلی است که همچنان با خودروهای بی کیفیت در بازار می تازند.

ناگفته پیداست که این میزان رفت و آمد برای اجرای تصمیم واردات خودرو، بیشتر از آنکه نشانه ای از عزم دولت باشد، وقت کشی تیم اقتصادی است که برخی تحلیلگران آن را خبردرمانی هم تفسیر می کنند.

در ۱۰ ماه گذشته آنقدر از واژه «به زودی» برای تعیین تکلیف واردات خودرو استفاده شده که به نظر می رسد دولتی ها هم از سرنوشت آیین‌نامه واردات خبر ندارند.

شرایط بازار هم به گونه ای است که دستکم در ۳ سال گذشته بازار خودرو در رکود به سر می برد و قیمت‌ها به گونه‌ای است که مصرف‌کننده هم حتی رغبتی برای حضور در این بازار ندارد.

سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران می گوید:به دلیل محدودیت عرضه و انحصار، قیمت خودرو در ایران بالاست.واردات خودروی کارکرده می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش التهابات بازار داشته باشد. تصمیمی که ظاهرا دولت فعلا انگیزه ای برای اجرای آن ندارد.

اخبار برگزیدهخودروویدئو
شناسه : 403443
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

  1. حالا که صحبت حق مردم شده که یک سال منتظریم ماشینی که توی سامانه در اومده رو بگیریم واسه ما از قانون حرف می‌زنند بیشرف ها…. و میگن ما مسولیتی در قبال خودروهای ثبت نامی نداریم….

  2. دولت محترم شفاف سخن بگوییدیامیاوریدیانمی اوریداین چه بازی است سریازارخودرواورده ایدفرق شمابادولت قبلی رنگ لباس عوض شده ماخدمتی جزگرانی و تورم ازشمانمی بیایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا