پایان جنگ گلادیاتورها در اتاق

سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان و با گذشت بیش از ۷ ماه از انتخابات اتاق بازرگانی ایران که حواشی بی‌پایان این پارلمان بخش خصوصی را احاطه کرده و آن را از مسیر اصلی خود دور کرده بود، دیروز اول بهمن ۱۴۰۲ اتاق بازرگانی ایران برای دومین‌بار شاهد انتخابات دور دهم برای گزینش هیات‌رییسه اتاق بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  در انتخابات اتاق بازرگانی که روز یکشنبه برگزار شد، صمد حسن‌زاده مدیرعامل گروه صنعتی کاشی تبریز و نایب‌رییس سوم اتاق، جانشین حسین سلاح‌ورزی شد تا این انتخابات پایانی باشد بر ۷ ماه کشمکش و تنش و بازماندن اتاق بازرگانی از وظیفه اصلی خود که همان حرکت در مسیر توسعه و رشد اقتصادی است.

صمد حسن‌زاده عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز متولد ۱۳۲۲ در شهرستان تبریز است که مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم در رشته بازرگانی دارد. وی ۲۵ سال سابقه مدیریتی در شرکت کاشی تبریز داشته و در مجموع ۳۴ سال سابقه مدیریتی در کارنامه دارد و از بدو تاسیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌ شرقی جزو این انجمن بوده است. صمد حسن‌زاده پیش از این عناوینی همچون چهره ملی حوزه صنعت و کارآفرینی و دریافت جایزه برترین رهبر کسب‌وکار در خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیا را در کارنامه دارد.

با انتخاب حسن‌زاده به عنوان رییس جدید اتاق بازرگانی، باید برای نایب‌رییسی اتاق بازرگانی نیز انتخابات برگزار می‌شد، زیرا وی در گذشته نایب‌رییس اتاق بود و برای پست وی باید جایگزین انتخاب می‌شد که با رای‌گیری حسین پیرموذن با ۱۶۸ رای، نایب‌رییس اتاق بازرگانی شد.

تعامل سازنده دولت و بخش خصوصی

عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در خصوص برگزاری دوباره انتخابات هیات‌رییسه اتاق بازرگانی ایران و آینده پارلمان بخش خصوصی پس از انتخاب صمد حسن‌زاده به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران به «جهان‌صنعت» گفت: با توجه به انتخابات برگزار‌شده امیدواریم با ریاست صمد حسن‌زاده یک انسجام و یکپارچگی را در اتاق بازرگانی بیش از گذشته شاهد باشیم و از طرفی با تعامل خوب و سازنده بین دولت و بخش خصوصی و به نوعی حاکمیت و بخش خصوصی در جهت تسهیل فضای کسب و کار، ارائه نقطه نظرات بخش خصوصی و انتقال آن به حاکمیت بتوانیم فضا را برای انجام بهتر کارها فراهم کنیم.

این عضو هیات‌رییسه اتاق تهران در ادامه اضافه کرد: بخش خصوصی به نوعی کمک‌کننده و بازوی کلیدی در جهت رشد اقتصادی کشور است. کشور‌های پیشرفته و توسعه‌یافته جهان از یک بخش خصوصی توسعه‌یافته نشات گرفته‌اند. در این راستا ضروری است تا دولت به بخش خصوصی در جهت افزایش رشد و توسعه کمک کند تا کشور به رشد و شکوفایی اقتصادی برسد.
این فعال بخش خصوصی اظهار کرد: امروز با حضور حداکثری نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران صمد حسن‌زاده به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران برگزیده شد که امید است در ادامه موفق باشد و بتواند بخش خصوصی را به جایگاه واقعی خود برساند.

سوابق صمد حسن‌ زاده رئیس اتاق بازرگانی

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در خصوص رییس جدید اتاق بازرگانی ایران گفت: صمد حسن‌زاده یک فعال واقعی بخش خصوصی است. عملکرد و سوابق ایشان در بخش صنعت و معدن در دهه‌های گذشته نشان‌دهنده این موضوع است که در این حوزه‌ها موفق بوده و فعالیت‌های قابل‌توجهی نیز داشته است. علاوه بر این، حسن‌زاده شخصیت خوب و شناخته‌شده‌ای دارد، از طرفی سوابق حسن‌زاده در اتاق نیز مورد تایید است. او در دور هشتم رییس اتاق بازرگانی تبریز بوده است که در این دوره هم به عنوان نایب‌رییس اتاق ایران انتخاب شده بود.

عباس آرگون در ادامه تاکید کرد: با تجربه‌ای که حسن‌زاده دارد اگر از نیروهای جوان در هیات نمایندگان در پیشبرد اهداف اتاق در تعامل سازنده با دولت استفاده کند، می‌تواند اتاق را به جایگاه مطلوب خود برساند. در این راستا همه باید کمک کنیم تا یک اتاق پویا، شفاف و پاسخگو داشته باشیم که بتواند موضوعات و مشکلات بخش خصوصی را به دولت منتقل کند و پیشنهادات لازم را ارائه دهد.

این فعال بخش خصوصی در پایان گفت: امیدواریم انتخاب حسن‌زاده پایانی بر حواشی اتاق باشد، چراکه هرچه از حاشیه دور شویم می‌توانیم کارهای اصلی‌تر را در راستای رونق اقتصادی در اتاق بازرگانی به سرانجام برسانیم.

صنعت و معدنویدئو
شناسه : 403580
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. خیرین تبریز همراه گوشت و مرغ و برنج به مددجویان می دهند دولت هم لیاقت داشت اینکارو میکرد والکی جیب ثروتمندان پرنمیشد وفقرا هم به گوش وماهی سلام میکردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا