سال آینده چند نفر به حج می‌روند؟

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که بیش از ۴۰ هزار نفر برای اعزام به حج ۱۴۰۳ نام نویسی کرده اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد. غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب، گفت. تا تکمیل شدن ظرفیت‌ها، اولویت‌های جدید در استان‌هایی که امکان نام نویسی فراهم باشد، اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای مشخص کردن قیمت نهایی حج آینده در انتظار اعلام نرخ ارز و برخی از هزینه‌ها هستیم.

دراین جلسه همچنین موضوع امکان اعزام زائران به عمره بررسی و آقای رضایی تصریح کرد. با اعلام موافقت طرف عربستانی و صدور مجوز برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی. اعزام‌ها برنامه ریزی و در قالب ساختار و ظرفیت‌های جدید صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نواب در خصوص گزارش ارائه شده پیرامون کاهش نیرو‌های کارگزاری تصریح کرد: سال گذشته این تعداد با تلاشی که صورت گرفت کاهش یافت و باید از تمام ظرفیت‌ها در کشور میزبان برای کاهش بیشتر و افزایش تعداد زائران استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: در حج، کارگزاران اجرایی و فرهنگی در کار‌های کلیدی به هیچ وجه نباید حذف شوند، ولی امور قابل واگذاری همچنان مدنظر قرار گیرد و در روند کاهش نیرو‌ها همواره به ارتقاء کیفیت توجه و همه تلاش‌ها بر روی کار بهتر و بیشتر متمرکز شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 405199
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. سلام چرا سهمیه اهل سنت استان گلستان را افزایش نمی دهند خیلی ها جا ماندند بطوری در یک خانواده یکی ثبت نام کرده و دیگری اسمش به دلیل پر بودن ظرفیت ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا