قیمت میوه شب عید افزایش نامتعارفی ندارد

طبق گزارش‌های رسمی، امسال دولت برای شب عید نزدیک به 20 هزار تن ذخیره سیب و پرتقال دارد. برهمین اساس مقامات دولتی‌ پیش بینی می‌کنند قیمت میوه شب عید افزایش نامتعارفی نداشته باشد. درحال حاضر قیمت میوه سیب و پرتقال در تره بار تهران بین 14 هزار و 500 تا 28 هزار تومان است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ایوب فصاحت رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازار میوه به صورت هفتگی رصد می‌شود. پیش بینی کرد که تا بازار میوه شب عید افزایش غیر معقول قیمت نداشته باشد. امسال یکی از بهترین سال‌ها در زمینه تامین میوه شب عید باشد آن هم با کمترین تفاوت قیمت.

اما درحال حاضر قیمت سیب و پرتقال چند است؟ طبق بررسی «اکوایران»، امروز جمعه ۱۳ بهمن، کف قیمت پرتقال در تره‌بار تهران، ۱۴هزار و ۵۰۰ است. این کف قیمت در سطح شهر ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. سقف آن هم بسته به نوع پرتقال و محله فروش آن فرق می‌کند. در تره بار سقف قیمت پرتقال ۲۰ هزار تومان اعلام شده است. در میادین شهرداری سیب هم بین ۲۲ هزار تا ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در مورد تامین نیاز خرما ماه رمضان هم گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ تن ذخیره‌سازی انجام و به استان‌ها ارسال شده البته به همین میزان ذخیره احتیاطی در حال انجام است.

او ادامه داد: در حوزه خرما نیز رصد روزانه و هفتگی بازار انجام می‌شود. باتوجه به ذخایر موجود امیدواریم امسال شاهد بهترین تعدیل قیمت‌ها در ماه رمضان باشیم. مردم مشکلی از این بابت نداشته باشند.

همین الان کف قیمت یک کیلو خرما ۶۰ هزار تومان است. سقفش بالای ۲۲۰هزار تومان است.

منبع: ایسنا

 

کشاورزی
شناسه : 405882
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. مردم دارن دست وپا برای زنده ماندن میکنن شما میگی میوه عی اگر زنده ماندن با این اعصابهای خراب که مسئولان ب ای مردم گذاشتن واقع سنگ تمام گذاشتن خجالت خوب چیزیه که شما بلد نیستن همه را گرفتار کردن به جان کندن انداختن خدا از سر باعث وبانیش نگذره که ملت دیوانه کردین با ای کارهای هشل وهفت تتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا