بازگشت بورس به رنگ قرمز

شاخص کل بورس در پایان داد و ستدهای امروز به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۲واحد رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که در پایان دادوستدهای امروز یکشنبه ۱۵بهمن، شاخص‌های بورس با افت مواجه شدند و به طور میانگین با(۷۷. ۲) درصد کاهش را به ثبت رساندند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص‌های بورس با افت روبرو شدند به طوری که شاخص کل با (۱۰۹۰۲) واحد کاهش معادل (۰.۵۲) درصد به ۲ میلیون ۱۰۰ هزار و ۱۸۰ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با (۲۲۷۶) واحد افت معادل (۰.۵۲) درصد به ۴۳۸ هزار و۴۷۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۸۸۲) واحد کاهش معادل (۰.۱۲) درصد به ۷۳۶ هزار و ۶۴۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۴۹۸) واحد عقب گرد معادل (۰.۱۲) درصد به ۴۱۵ هزار و ۹۹۵واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۲۸۰۸) واحد کاهش معادل (۴۷.۰) درصد به ۲ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۶واحد، شاخص بازار اول با (۹۶۴۱) واحد افت معادل (۶.۰) درصد به یک میلیون و ۵۸۹ هزار ۷۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۷۰۶۲) واحد کاهش معادل (۴۲.۰) درصد به ۴ میلیون و ۶۹هزار و ۵۲۲ واحد رسید.

از سویی دیگر، امروز نمادهای «تاپیکو با (۱۷۲۱)، فولاد با (۱۶۱۰)، شپنا با (۷۱۸)، شستا با (۷۰۵)، فملی با(۶۹۰)، کگل با (۶۶۴) و پارسان با (۵۲۴)بیشترین تاثیر منفی را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نمادهای پرتراکنش و ارزش معاملات

این گزارش می‌افزاید، ۷ نماد پرتراکنش شامل «داتام، ثاخت، فولاد، شستا، وایران، ثشاهد و ثبهساز» بودند و در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۴۴ هزار ۷۳۷ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به ۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل «۳۹۸۹» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۶۲۸» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۱۹۳۸» میلیارد تومان بود.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش (۷۳) واحدی به ۲۵ هزار و ۵۰۴ واحد رسید و نمادهای «وهور با ۵ واحد» واحد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «وسپهر با (۱۴)، خاور با (۶)، مادیرا با (۶)، فصبا با (۵)، غصینوبا (۵)، فزر با(۷) » بیشترین تاثیر منفی را در این بازار داشتند.

سنا

بورس
شناسه : 406329
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا