رکود مسکن تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش  جهان صنعت نیوز؛ از بهمن پارسال تا بهمن امسال، معاملات مسکن در شهر تهران ۴۰ درصد کمتر شده است؛ هرچند این کاهش معاملات ریزش اندکی در قیمت ها را به دنبال داشته، اما به معنی توقف یا ریزش قیمت ها نیست.درست زمانی که انتظار می رفت که بازار مسکن جانی بگیرد و معاملات بازار را از رکود سنگینی که گرفتارش شده، خارج کند،موجی از افزایش قیمت دلار همه بخش های اقتصاد را در برگرفت.

کارشناسان معتقدند رکود کنونی بازار مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. از سویی با توجه به افزایش نرخ تورم، احتمال افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ نیز وجود دارد. قیمت مسکن نسبت به سال قبل افزایش یافته، اما تعداد معاملات به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

معامله گران پیش‌بینی می کنند که رکود فعلی تا پایان سال ادامه داشته باشد، اما احتمال افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ وجود دارد. برخی حتی جلوتر هشدار می دهند که اگر قصد خرید ملک دارید تا دیر نشده، قبل از پایان سال اقدام کنید، زیرا احتمال افزایش قیمت ها در سال آینده محتمل است.

در اقتصادی که تورم حرف اول را می زند، به نظر می رسد، معامله گران بازار پیش گوهای بهتری از سیاست گذاران اقتصاد ایران هستند، زیرا هر آنچه توصیه می کنند، با کمترین ضرر بیشترین سود را به مردم می رسانند

اخبار برگزیدهمسکنویدئو
شناسه : 406375
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. بیابون ها و زمینها رو دست ب دست و صوری و چرخشی از متری ۵ هزار تومان کردن ۵۰۰ میلیون تومان کو تا از رکو د خارج شه خیلی ابر حباب داره چندین سال کار داره ریزش ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا