نیمی از ناوگان تاکسیرانی نیاز به نوسازی دارد

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به عزم جدی دولت و مدیریت شهری برای ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شادی مالکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب و آخرین دستاوردهای صنعت خودرو، اظهار کرد. یکی از دغدغه‌های کلانشهرها آلودگی هواست. برابر تحقیقات انجام گرفته توسط محیط زیست، خودروهای سواری و منابع متحرک سهم عمده‌ای در آن دارند. باتوجه به اینکه تاکسی‌ها جزو خودروهای پرپیمایش هستند. با وجود برنامه‌های مهم شهرداری تهران، ناوگان انبوه‌بر به اندازه کافی در پایتخت وجود ندارد. تاکسی‌ها سهم ۱۸ درصدی برای جابجایی مسافر با آمار ۳ و نیم میلیون در روز دارند.

وی افزود: با وجود چنین شرایطی، میانگین سن تاکسی‌های تهران ۱۰ سال شده. ۵۰ درصد ناوگان نیاز به نوسازی دارد. بسیاری از تاکسی‌ها نمی‌توانند معاینه فنی دریافت کنند. از این رو با پیگیری‌های شهردار تهران، نوسازی و جایگزینی خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفت.  علاوه بر قرارداد با چین، شرکت‌های دیگری در ایران برای واردات خودروهای برقی اقدام کرده‌اند.

مالکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص چالش‌های این رویکرد، خاطرنشان کرد: نوسازی و برقی‌سازی ناوگان، کار جدیدی است و همت دولت و پیگیری شهرداری موجب ارائه تسهیلات خوبی برای واردات خودروهای برقی شده است؛ توسعه تکنولوژی نیاز به بررسی‌های فنی و کارشناسی دارد، از سوی دیگر زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی هم در دستور کار است و تا امروز ۷۴ دستگاه نصب شده و این تعداد افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رنگ فیروزه‌ای خودروهای برقی

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به خبرنگار دیگری درخصوص انتخاب رنگ فیروزه‌ای خودروهای برقی گفت: رنگ فیروزه‌ای در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده و البته هنوز به ما ابلاغ نشده است ولی به‌نظر می‌رسد تاییدیه نهایی دارد. هر کار جدیدی نیاز به هماهنگی دارد و درصورت ابلاغ به تمامی شرکت‌های واردکننده خودروهای برقی اعلام خواهیم کرد باید رنگ تاکسی‌های برقی به فیروزه‌ای درآیند.

مالکی در پایان یادآور شد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای آشنایی شهروندان و معرفی خودروهای جدید به سازمان‌های متولی حمل و نقل عمومی کمک خواهد کرد و موجب خواهد شد هم در بحث‌های فنی و هم در بحث‌های قیمتی، رقابت سالمی میان واردکنندگان و سازندگان شکل بگیرد.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 406400
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. نوسازی خودروی خدماتی شهری که نباید مثل خودرو شخصی باشه آخه نیم میلیارد تومان پول از کجا بیاره یه راننده تاکسی بابت نوسازی ناوگانش بده ب شما اگه عدالت و قانون سرتون میشه ماشین خودش و ازش بگیرید بدون پیش پرداخت اقساط ببندید براش نه اینکه ماشین ۱۵۰ تومانی خودشو به ۵۰ تومان ازش بردارید نیم میلیارد ماشین آشغال خودتونو بهش بفروشید
    اگر این کارو انجام بدید تازه میشه نصف اون کاری که با پول من برای نوسازی ناوگان لبنان انجام دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا