با خودروی وارداتی ویژه جانبازان آشنا شوید/ فیات؛ زیبای کوچک ایتالیایی

اگر به‌دنبال یک SUV کوچک و شیک هستید و از خودروهای موجود بازار ایران شبیه سیتروئن و نیسان جوک، دلسرد شده‌اید، فیات 500 ایکس انتخاب بدی نیست.

به گزارش  جهان صنعت نیوز به نقل از اقتصاد ایران، فیات ۵۰۰ ایکس یک کراس اوور SUV ساب کامپکت است که توسط Stellantis قبلاً Fiat Chrysler Automobiles  از زمان اولین نمایش خود در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۴ تولید و به بازار عرضه شده است . پس از ۵۰۰L ، و تولید شده از سال ۲۰۱۴ (از مدل سال ۲۰۱۶ برای ایالات متحده)، ۵۰۰X شباهت زیادی با Jeep Renegade دارد.

نمای فنی فیات ۵۰۰ ایکس

۵۰۰X بر اساس معماری Small Wide 4×۴ ساخته شده است، پلتفرمی که از پلتفرم GM Fiat Small که برای Fiat Grande Punto و Fiat 500L استفاده می شود، تکامل یافته است.

فیات ۵۰۰ ایکس با موتور جدید با سیستم چهار چرخ متحرک فول آپشن در دسترس است. در زمان عرضه، موتورهای موجود در خارج از آمریکای شمالی شامل یک بنزین، ۱.۴ MultiAir2 توربوشارژ، و دو توربودیزل MultiJet با حجم ۱.۶ و ۲.۰ لیتر بودند.

در آمریکای شمالی، فیات ۵۰۰X دارای ویژگی های زیر است:

یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر، با گیربکس شش سرعته دستی که فقط با دیفرانسیل جلو در دسترس است.

یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس عادی، با ۹ سرعته اتوماتیک با دیفرانسیل جلو استاندارد و اختیاری با سیستم چهار چرخ متحرک.

زیبای ایتالیایی چه خودرویی است

اگر به‌دنبال یک SUV کوچک و شیک هستید و از خودروهای موجود بازار ایران شبیه سیتروئن و نیسان جوک، دلسرد شده‌اید، فیات  ۵۰۰X  انتخاب بدی نیست.

فیات ۵۰۰ ایکس در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. تغییرات شامل داخلی به روز شده، سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید، ایربگ ایمنی اضافی و موتور بنزینی جدید بود.

از نظر ظاهر بیرونی، فقط چراغ‌ها تغییر کرده‌اند که البته مانند جوک نمره خوبی نمی گیرد. شما همچنین می‌توانید از بین دو مدل بدنه یک را انتخاب کنید – Urban Look که دارای سپرهای معمولی رنگی بدنه است یا Cross Look که دارای سپرهای ضخیم‌تر با صفحات لغزنده است.

فضای داخلی همان ظاهر یکپارچه‌ با بیرون را دارد، لایه بزرگ پلاستیکی رنگ بدنه که روی داشبورد کشیده شده است، حسی زیبا به ۵۰۰X می‌دهد. اما، ایکس ۵۰۰ دارای یک داشبورد جدید و یک فرمان زیبا است، کیفیت پلاستیک های داخلی آن در جاهایی، به خصوص در قسمت عقب، بی کیفیت به نظر می رسند، و سوئیچ ها و دکمه های آن کمی شل و ول هستند.

مزایایی که خیلی چشمگیر نیست

سیستم اطلاعاتی و سرگرمی به روز شده است، اما گرافیک واضح دست شما را نمی گیرد. با این حال، Apple CarPlay و Android Auto را به صورت استاندارد در فیات دریافت می‌کنید و استفاده از برنامه‌های تلفن هوشمندتان در صفحه نمایش ۷.۰ اینچی خودرو آسان است.

در جلو، فضای زیادی برای نشستن وجود دارد، حتی اگر قدتان بلند باشد. صندوق عقب فیات کمی کوچکتر از رقبای خود است، اما فضایی برای چند چمدان بزرگ دارد.

موتور بنزینی ۱۲۰ اسب بخاری فیات ایکس ۵۰۰ خیلی قدرتمند نیست، و گیربکس اتوماتیک استاندارد ۱.۳ لیتری سریعتر ۱۵۰ اسب بخاری به طرز ناامیدکننده ای کند است.

در شهر، می‌توانید از فضاهای باریک ترافیکی عبور کنید در حالی که در سرعت‌های سریع‌تر، جای نگرانی زیادی وجود ندارد و جعبه فرمان سنگین فیات، قرار دادن آن را در پیچ‌ها آسان می‌کند.

در بزرگراه، سیستم تعلیق بهتر از سرعت های پایین تر، عمل می کند، اگرچه سرنشینان کابین از صدای نسبتاً زیادی رنج می برد.

قیمت خودروی ایتالیایی در اروپا حدود ۲۹ هزار پوند است که در مقایسه با محصولات خودروسازان لوکسی همچون مازراتی رقم بالایی محسوب نمی شود اما اگر همین خودرو را دست دوم خریداری کنید چیزی حدود ۸ هزار پوند باید پرداخت کنید.

 

خودرو
شناسه : 406466
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا