تراموا در منطقه ۲۱ احداث می شود

شهردار منطقه ۲۱ از موافقت مشاور طرح احداث تراموا در این منطقه خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آیین بهره‌برداری از زیرگذر متوسلیان ـ باغستان (سه‌راه شهریار) در قالب نودونهمین پویش امید و افتخار عصر امروز با حضور علیرضا فخاری. استاندار تهران، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی. معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و محمدرضا پوریافر؛ شهردار منطقه ۲۱ برگزار شد.

پوریافر؛ شهردار منطقه ۲۱ در ارتباط با احداث زیرگذر متوسلیان ـ باغستان (سه‌راه شهریار) اظهار کرد. آبان ماه سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای یکی از دغدغه‌ها و طرح‌های ناتمام منطقه تحت عنوان زیرگذر متوسلیان ـ باغستان از اولویت‌های مهم کاری منطقه قرار گرفت. پروژه‌ای که نزدیک به سه سال از احداث آن گذشته بود. پیشرفتی حدود ۶۰ درصدی داشت. با توجه به حجم بزرگ ترافیک متوسلیان تلاش‌های زیادی برای سرعت بخشیدن به کار و بهره‌برداری در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی ادامه داد: تزریق به موقع منابع مالی و افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای کار سبب شد. تا بیش از ۴۰ درصد از فعالیت‌های احداث پروژه در سال ۱۴۰۲ رخ دهد. امروز شاهد افتتاح آن هستیم. افتتاحی که در مسیر آن معارض‌های بسیار از تیرهای برق فشار قوی گرفته. تا لوله‌های آب و گاز و خطوط مخابرات و … کار را سخت و دشوار کرده بودند. اما امروز این پروژه به بهره‌برداری رسید. تا گره ترافیک ۳ راه شهریار که سال‌ها رانندگان خودروها و اهالی تهران، شهریار، باغستان و ملارد را آزار می‌داد باز شود.

این پروژه جهت دسترسی شهرهای اقماری تهران

شهردار منطقه ۲۱ اظهار کرد. از اهمیت بالای این زیرگذر می‌توان به دسترسی به باغستان، شهریار، ملارد اشاره کرد. این موضوع اهمیت بسیاری را در بر دارد. این در حالی است که روزانه یک میلیون نفر از مسیرهای اشاره شده. وارد شهر تهران می‌شوند و با تاکید شهردار تهران این پروژه جهت دسترسی شهرهای اقماری تهران در دستور کار قرار گرفت.

پوریافر همچنین به فاز دوم پروژه اشاره کرد. گفت: ان‌شاءالله دسترسی جنوب به غرب باغستان و اتوبان شهید متوسلیان امروز کلنگ‌زنی خواهد شد که کارگاه‌های مورد نیاز تامین تجهیزات شده و ان‌شاءالله روگذر این پروژه نیز در کمترین زمان ممکن احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اتوبان شهید متوسلیان به شرق با معارضین چند ساله مانده است و ان‌شاءالله دسترسی به شهید لشگری در سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت و این پروژه سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

موضوع حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۱

شهردار منطقه ۲۱ گفت: موضوع حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۱ یکی از مواردی است که مورد تاکید شهرداری تهران بوده و در همین راستا خط ۱۱ مترو با ۳ ایستگاه در منطقه ۲۱ در دستور کار قرار دارد و خط ۱۰ نیز که در گذشته در منطقه ۲۱ پیش‌بینی نشده بود با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در زمینی زیر شهید لشگری احداث خواهد شد.

پوریافر به ورود بی آر تی و همچنین تراموا از تهرانپارس و تهرانسر و وردآورد در منطقه ۲۱ اشاره کرد و افزود: مشاور این طرح موافقت‌های خود را برای این مد از حمل و نقل داده و ان‌شاءالله در منطقه ۲۱ اجرا خواهد شد.

وی همچنین به احداث ۱۳ مجموعه کامل ورزشی در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در منطقه با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم کمبود آب جهت آبیاری فضای سبز بوده که در همین ارتباط دو تصفیه‌خانه جهت بازچرخانی و رفع مشکل آب در دستور کار قرار دارد.

حذف مسیر دوربرگردان غیرایمن

شهردار منطقه ۲۱ در ارتباط با ویژگی‌های فاز یک پروژه زیرگذر متوسلیان ـ باغستان تصریح کرد: دسترسی شرق به جنوب در تقاطع، میزان کاهش مسیر با اجرای فاز یک به طول ۱.۵ کیلومتر و حذف مسیر دوربرگردان غیرایمن از ویژگی‌های فاز یک پروژه خواهد بود.

پوریافر در ادامه گفت: مسیر شرق به جنوب برابر ۸ متر شامل دو خط عبور، مسیر جنوب به شرق برابر ۸ متر شامل دو خط عبور، مسیر غرب به جنوب برابر ۶ متر شامل یک خط عبور، از دیگر ویژگی‌های فاز یک پروژه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: دسترسی جنوب به غرب در تقاطع فوق و کاهش مسیر با اجرای فاز ۲ به طول ۴.۵ کیلومتر از ویژگی‌های فاز ۲ پروژه محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 407127
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا