از تلگرام به واتساپ پیام بفرستید

کاربران به‌زودی می‌توانند ازطریق پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و سیگنال به‌طور مستقیم به واتساپ پیام بفرستند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، واتساپ مثل بسیاری از پلتفرم‌های بزرگ باید تغییرات مهمی تجربه کند. دیک بروور، مدیر مهندسی واتساپ، در مصاحبه‌ با سایت Wired توضیح داد یکی از تغییرات واتساپ به‌دلیل تصویب قانون DMA اروپا، «تعامل‌پذیری» با سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان است.

تغییرات واتساپ برای مطابقت با قوانین اروپا ابتدا با امکان ارسال پیام متنی، تصاویر، پیام‌ صوتی، ویدیو و فایل‌ها از فردی به فرد دیگر آغاز خواهد شد. این اقدام به کاربران اجازه می‌دهد ازطریق پیام‌رسان‌های دیگری مثل تلگرام، سیگنال، گوگل مسیجز و آی‌مسیج به کاربران واتساپ پیام ارسال و از آن‌‌ها پیام دریافت کنند.

عملی‌شدن قابلیت‌های جدید در واتساپ به این بستگی دارد که پیام‌رسان‌های دیگر هم دست‌به‌کار شوند؛ زیرا هنوز نگرانی‌هایی درمورد روش حفظ امنیت و رمزنگاری پیام‌ها در واتساپ هنگام ارتباط با سرویس‌های دیگر وجود دارد.

ثابت کنند امنیتی درسطح استانداردهای واتساپ

واتساپ می‌خواهد در سرویس‌های پیام‌رسانی که به آن‌ها متصل می‌شود از پروتکل سیگنال (Signal Protocol) برای رمزنگاری پیام‌ها استفاده کنند. متا با برنامه‌هایی که از سیستم‌های رمزنگاری جایگزین بهره می‌برند نیز همکاری خواهد داشت به‌شرط اینکه پیام‌رسان‌های دیگر بتوانند ثابت کنند امنیتی درسطح استانداردهای واتساپ دارند.

پیام‌رسان‌ها برای ایجاد قابلیت ارسال پیام به واتساپ باید با متا قرارداد امضاء کنند؛ جزئیات کامل در این مورد، در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) ارائه خواهد شد.

همکاری واتساپ با سایر برنامه‌ها

بروور می‌گوید: «چالش‌هایی در ایجاد راهکاری آسان برای ارائه‌ی قابلیت همکاری واتساپ با سایر برنامه‌ها و حفظ حریم خصوصی، امنیت و یکپارچگی وجود دارد و ازنظر من درحال حاضر وضعیت راضی‌کننده است.»

از آنجا که واتساپ ازطرف DMA به‌عنوان یکی از پلتفرم‌‌های دربان (GateKeeper) شناخته می‌شود، مجبور به تبعیت از قانون «تعامل‌پذیری» است. اگرچه DMA به‌طور رسمی از سال گذشته به‌اجرا درآمد اما اتحادیه‌ی اروپا به شرکت‌های دربان مثل متا تا مارس ۲۰۲۴ فرصت داد تا از قوانین جدید پیروی کنند. هنوز مشخص نیست تغییر مورد بحث فقط در اتحادیه‌ی اروپا اعمال خواهد شد یا در سرتاسر جهان نیز درسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: زومیت

دانش و فناوری
شناسه : 407136
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا