کاهش شاخص بورس ادامه دارد

نماگر تالار شیشه‌ای در پایان داد و ستدهای امروز با یک هزار و ۵۹۴ واحد افت به ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۳۰۴ واحد رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که در پایان داد و ستدهای امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن، همه شاخص‌های بورس به غیر از شاخص بازار دوم با افت مواجه شدند. به طور میانگین با ۰.۹۲ درصد کاهش را به ثبت رساندند.

براساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص‌های بورس به جز شاخص بازار دوم با افت روبرو شدند. به طوری که شاخص کل با (۱۵۹۴) واحد افت معادل (۰.۰۸) درصد به ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۳۰۴ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با (۳۳۲)واحد کاهش معادل (۰.۰۸) درصد به ۴۳۶ هزار و ۱۵۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۲۰۴) واحد افت معادل (۰.۳۰) درصد به ۷۳۲ هزار و ۵۹۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۲۴۳) واحد کاهش معادل( ۰.۳۰) درصد به ۴۱۳ هزار و ۳۸۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۶۷۶) واحد افت معادل (۰.۰۳) درصد به ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۸۸ واحد، شاخص بازار اول با (۲۸۹۱) واحد کاهش معادل (۰.۱۸) درصد به یک میلیون و ۵۷۶ هزار ۲۸۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸۴۵ واحد رشد معادل ۰.۰۵ درصد به ۴ میلیون و ۶۷هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

از سویی دیگر، امروز نمادهای «فارس با ۱۸۳۲، شپنا با ۴۵۷، شستا با ۴۲۴، وبملت با ۳۰۶ بیشترین تاثیر مثبت و کچاد با (۹۳۸)، کگل (۳۲۳) و اخابر با (۲۹۳) » واحد بیشترین تاثیرمنفی را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نمادهای پرتراکنش و ارزش معاملات

این گزارش می‌افزاید، هفت نماد پرتراکنش شامل «سایپا، شستا، وبملت، داتام، سصفها، ثشاهد و شبندر» بودند و در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۹۹ هزار ۴۳ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به پنج هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل «۳۳۲۳» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۴۶۱» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۱۸۵۵» میلیارد تومان بود.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با افت ۱۴۱ واحدی به ۲۵ هزار و ۸۳ واحد رسید و نمادهای «انتخاب با ۸ و ثباغ با ۴ » واحد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «بپاس با (۸۴)، خاور با (۱۱)، هرمز با (۶)، وسپهر با (۴) و کگهر (۴) واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص این بازار داشتند.

سنا

بورس
شناسه : 408050
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا