شرایط فروش اسکای ول، اولین خودروی برقی ایرانی اعلام شد

شرکت نوین ماهان (نبکا) که چند وقتی است تولید و مونتاژ اسکای ول ET5 را در کارخانه خود آغاز کرده است، برای اولین بار و به صورت رسمی شرایط فروش اولین خودروی برقی ایران را اعلام کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس بخشنامه فروش اسکای ول ET5 قیمت این شاسی بلند تمام الکتریکی در کارخانه دو میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۸۲۹ تومان تعیین شده است. به این مبلغ هزینه های شماره گذاری، مالیات، بیمه، عوارض و… اضافه می شود. می توان گفت که در نهایت اولین خودروی برقی بازار ایران قیمت تمام شده ای نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان خواهد داشت. با توجه به نسخه ای از اسکای ول ET5 که توسط نبکا مونتاژ می شود، می توان متوجه شد که این خودروی برقی گران ترین خودروی مونتاژی در بحث ارزش جهانی خواهد بود. زیرا اسکای ول ET5 با این ظرفیت باتری، قیمتی حدود ۴۸ تا ۵۸ هزار دلار را در بازارهای مختلف دارد.

تحویل اولین خودروی برقی ایران در شرایط فروش منتشر شده، ۲۰ روز کاری اعلام گردیده است. همچنین مشتریان می توانند این خودرو را در رنگ های سفید صدفی، مشکی متالیک، سورمه ای و بادمجانی متالیک سفارش گذاری کنند. مدل سال ساخت اسکای ول ET5 در این شرایط فروش ۱۴۰۲ اعلام شده است. در حال حاضر فروش این خودرو به صورت اینترنتی و در وبسایت nebkaev.ir انجام می شود.

مشخصات خودرو

این کراس اوور به تک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است. ET5 توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. ظرفیت باتری های این خودرو ۷۲ کیلووات ساعتی است که با شارژ کامل آن می توان مسافت ۵۲۰ کیلومتر را پیمود. با شارژر های سریع می توان ظرفیت باتری ها را طی کمتر از ۴۰ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند.

نخستین خودرو برقی بازار ایران به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، سقف پانورامای برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف عقب، خسته گیر زانوی راننده، ماساژور صندلی راننده، حافظه صندلی راننده، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، نور بالای اتوماتیک، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، شارژر بی سیم تلفن همراه و تنظیم حالت رانندگی مجهز است.

آخرین خودرو

خودرو
شناسه : 408187
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. دستتون درد نکنه واقعا برای چرخ زدن و گردش تفریح افاغنه و جابجایی اتباع مترو اضافه کردین تشکر تا چشم کار میکنه اتباع واقعاً مردم احساس غریبی میکنن بین افغانی‌ها اواخرم که با ساخته های مهرجویی حال نمیکردن زدن کشتنش راحت چون باهاش حال نمیکردن نهایت چندسال حبس گرفتن حالا اگه قاتل ایرانی بود سه بار اعدام و قصاص و پرداخت دیه محکوم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا