بانک های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن جریمه می شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی بانک‌ها ۲۰ درصد تسهیلات را به مسکن اختصاص دهند که در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در حال حاضر ساخت ۲ونیم میلیون واحد نهضت ملی مسکن در دستور کار است. برای اجرای آن‌ها نیازمند تامین منابع مالی است. بخش زیادی از این منابع مالی از طریق بانک‌ها تامین می‌شود. بنابراین طبق قانون باید تمامی بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

براساس این گزارش حال با توجه به آنکه تنها بخشی از بانک‌های دولتی همکاری می‌کنند. بنابراین دولت در این بخش جریمه مالیاتی در نظر گرفته است. تا به امروز راهگشا نبوده است.

در این بخش طبق قانون برنامه هفتم کاهش اعتبارات در دستور کار قرار گرفته است. از سوی دیگر افزایش سرمایه در دستور کار است که امیدواریم از سال آینده اجرایی شود.

در همین رابطه عباسی معاون وزیر راه وشهرسازی از ساخت و کلید خوردن ۲ونیم میلیون واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های مختلف خبر داده است. امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها هرچه سریعتر به پیشرفت قابل توجه در بخش‌های مختلف برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن
شناسه : 408660
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام چرا دروغ میگویید که نان گران نشدهنان سنگک دولتی ۲ تومان بود شد۳ تومان حالا شده ۴ تومان قربونش برم هردفعه هم کوچکتر میشه اگرخواستید آدرس هم میدهم کجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا