غوغای دختران تکواندو کار ایرانی

ششمین دوره رقابت های تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی با کسب سه طلا توسط نمایندگان کشورمان آغاز شد و یک طلا هم به نماینده ارمنستانی رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، این دوره از مسابقات صبح امروز جمعه ۲۷ بهمن ماه با حضور ۳۹۲ تکواندوکار از کشورهای هند. افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، نپال، اردن، پاکستان، ارمنستان، مغولستان، عمان. عراق و تیم پناهندگان به همراه نمایندگان کشورمان در خانه تکواندو آغاز شد. در روز نخست و مسابقات بخش بانوان تکواندوکاران اوزان ۴۶-، ۵۳-، ۶۲- و ۷۳- کیلوگرم به مصاف هم رفتند.  سه طلا سهم نمایندگان کشورمان بود و طلای چهارم را تکواندوکاری از ارمنستان به خود اختصاص داد.

در وزن ۴۶- کیلوگرم سوگند شیری نمایش بی نقصی نشان داد. توانست به عنوان قهرمانی دست یابد. وزن ۵۳- کیلوگرم مبینا نعمت زاده و غزل سلطانی یک مبارزه جذاب و دیدنی را در دیدار پایانی به نمایش گذاشتند. در نهایت این نعمت زاده بود که به برتری رسید. در وزن ۶۲- کیلوگرم نیز هستی محمدی توانست طلایی شود. اما در وزن ۷۳- کیلوگرم «نینا اوراگاناوا» از کشور ارمنستان که در جام فجر به نشان طلای ۶۷- کیلوگرم دست یافته بود. به یک وزن بالاتر آمد و پس از برتری مقابل «راما ابولراب» حریف سرشناس اردنی در نیمه نهایی، در فینال هم «الهام حقیقی» را شکست داد و طلا گرفت.

اسامی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح ذیل است:

وزن ۴۶- کیلوگرم:

۱- سوگند شیری (ایران) ۲- زینب مقدسی (ایران) ۳- آیلار ابراهیمی (ایران) و بهاره فریدونی (ایران)

وزن ۵۳- کیلوگرم:

۱- مبینا نعمت زاده (ایران) ۲- غزل سلطانی (ایران) ۳- صبا بیکی (ایران) و پریماه چنگی (ایران)

وزن ۶۲- کیلوگرم:

۱- هستی محمدی (ایران) ۲- شیدا محمدی (ایران) ۳- آوین پاداشی (ایران) و ساناز عباسپور (ایران)

وزن ۷۳- کیلوگرم:

۱- نینا اورگاناوا (ارمنستان) ۲- الهام حقیقی (ایران) ۳- ملیکا میرحسینی (ایران) راما ابو الرب (اردن)

منبع: مهر

ورزشی
شناسه : 408666
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. یعنی بقیه فرهنگیان استانهای دیگه حساب فرهنگی نمیشن😏فقط این چند استان خونشون رنگینتره که اولویت بااونهاست،قانونهای مزخرف ومسخرتونوجمع کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا