آغاز ممنوعیت تردد ۲ روزه در جاده کندوان+جزئیات

فرمانده پلیس راه کندوان از انسداد این محور پرتردد کشور از ساعت ۶ صبح امروز یکشنبه تا بامداد روز سه شنبه یکم اسفند با هدف اجرای طرح ایمن سازی خبر داد.

 به گزارش جهان صنعت نیوز، سرگرد محمد احمدی افزود : برابر هماهنگی های به عمل آمده با مسوولان پلیس فراجا و همچنین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های البرز و مازندران این مسیر در زمان یاد شده با هدف نصب گالری در جاده کندوان معروف به منطقه “کمرزرد ” به طور شبانه روزی به روی مسافران بسته شد.

محور ارتباط چالوس – کرج (کندوان) با قدمتی بیش از ۸۰ سال به علت گذر از میان کوه های صخره ای، باریکی محور و برخورداری از پیچ های غیر استاندارد از دیرباز تاکنون آبستن بسیاری از حوادث بوده است و متاسفانه در این گذرگاه شمار زیادی از مسافران و حتی مردم بومی به علت سقوط بهمن و تخته سنگ های بزرگ از ارتفاعات به روی خودروها جانشان را از دست داده اند.

طبق گزارش های راهداری مازندران، در دوم فروردین ماه امسال بود که به علت سقوط سنگ از بالادست به روی یک خوردوی پژو متاسفانه ۲ نفر از سرنشینان این خودرو در دم جان باختند و سه نفر دیگر هم مصدوم شدند.

فرمانده پلیس راه کندوان گفت: در زمان اجرای این طرح همه مجاری های خروجی بسمت تهران و کرج کامل مسدود و با نیوجرسی در بخشی از ورودی های منتهی به سمت تهران دپو می گردد.

رانندگان از هر گونه تجمع و اصرار بر تردد در جاده کندوان پرهیز کنند

سرگدر احمدی از رانندگان خواست از هر گونه تجمع و اصرار بر تردد در محور کندوان پرهیز کنند تا عوامل مربوط با سرعت عمل بیشتر طرح را به به موقع به اتمام برسانند.

بنا به گزارش اداره اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس تاکنون یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار بابت ایمن سازی این محور اختصاص داده شده که حدود ۸۱۰ میلیارد ریال برای نصب گالری در منطقه کمرزرد است و بقیه اعتبارات هم در زمینه تور سنگی، ساخت دیواره های حفاظتی در این محور هزینه شد.

محور کرج – چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج – چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

ایرنا

 

مسکن
شناسه : 408967
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا