روزانه ۵ هزار تن گوشت سفید و قرمز بسته بندی در سطح کشور توزیع می شود

معاون وزیر جهاد از توزیع روزانه ۵ هزارتن گوشت سفید و قرمز بسته بندی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی در جریان بازدید از مجتمع بسته بندی مواد پروتئینی گفت. صنعت تولید فرآورده های دام و طیور کشور ما صنعتی وابسته است. به طوریکه سالانه ۱۲ تا ۱۳میلیون تن واردات نهاده‌های دام و طیور داریم. براین اساس ۱۸.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی صرف واردات می شود.

به گفته او، اولویت دولت تامین مرغ کامل با قیمت مناسب برای تنظیم بازار داخلی کشور است. تا یارانه پرداختی به دست مصرف کننده برسد.

نوروزی ادامه داد: صنعت بسته بندی مواد پروتئینی در صورتی که برنامه ای برای توسعه برند دارد. باید به سمت تشکیل زنجیره پیش رفته و با پرواربندی ها، مرغداری‌ها، آبزی پروری ها از ابتدای زنجیره تامین هماهنگ شود. چراکه امکان عرضه مرغ تولیدی با استفاده از نهاده دولتی خارج از شمول قیمت گذاری وجود ندارد.

ابزار کنترل قیمت در بازار باید صادرات باشد

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه ابزار کنترل قیمت در بازار باید صادرات باشد. افزود: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال حمایت و راه اندازی واقعی تشکل هاست. در این زمینه تجربه موفقی در تولید، تنظیم بازار و صادرات تخم مرغ با مدیریت اتحادیه تخصصی این حوزه داشته است.

او ادامه داد: زنجیره‌های ارزش از حمایت بیشتر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برخوردار می‌شوند و تاکنون ۵ تا ۶ زنجیره ارزش در حوزه طیور در کشور راه‌اندازی شده است و این رقم باید افزایش یابد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه آینده صنعت طیور متعلق به زنجیره‌هاست، افزود: این زنجیره‌ها به لحاظ بهداشتی، فنی و کارشناسی در دنیا دارای مزیت هستند. نوروزی از صادرات مرغ در آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ماهانه حدود ۱۵۰ میلیون قطعه در کشور جوجه‌ریزی می‌شود و تولید گوشت مرغ به بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال رسیده است.

معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار تاکنون ۸۹۶ مرکز بسته بندی وجود دارد که روزانه ۵ هزارتن گوشت قرمز و مرغ و آبزی بسته بندی در سطح کشور توسط این واحدها عرضه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی
شناسه : 409146
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. ولا من اگه جا وزیر جهاد کشاورزی بودم حرف نمیزدم یکی نیست بگه ای گوشتها کجا توزیع میشه ما که نمی بینینم اگه منظورش گوشت تو فروشگاه های مثل رفاه و کورش با قصابی سر کوچه که ازاد هیچ فرقی نداره تازه گوشت قصابی میدونیم موقع سربریدن حداقل یه بسم الله گفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا