حمله به کشتی باری آمریکا در دریای سرخ

سنتکام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: در ساعت ۱۹.۲۰ روز سه شنبه, یک پهپاد انفجاری به کشتی باری موسوم به ام وی ناویس فورتونا که متعلق به آمریکا و با پرچم جزایر مارشال بوده است، حمله کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام در بیانیه ای حمله به کشتی آمریکایی در دریای سرخ را تایید کرد.

سنتکام مدعی شد : این حمله باعث خسارت جزئی به این کشتی شد و آسیب جدی به آن وارد نکرد. این کشتی به سفر خود به سمت ایتالیا ادامه داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این ارتش چند کشتی جنگی آمریکا، یک کشتی اسرائیلی و مواضعی در بندر «ام الرشراش» ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین با پهپاد مورد حمله قرار داده‌اند.

«یحیی سریع» در این باره تأکید کرد: نیروهای مسلح یمن با چند پهپاد شماری از کشتی های جنگی آمریکا را در دریای سرخ و عرب هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن همچنین یک کشتی اسرائیلی با نام «MSC SILVER» را در خلیج عدن با چند موشک دریایی هدف قرار دادند.

کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت: در عملیات دیگری، مواضع حساس دشمن صهیونیستی در منطقه ام الرشراش در جنوب فلسطین اشغالی هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

یحیی سریع تصریح کرد: این عملیات در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن انجام می گیرد.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند. حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است.  آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 409685
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا