پست از چین به ایران (هوایی و دریایی)

اگر بخواهید کالایی را از چین به ایران بفرستید، می‌توانید از پست چین به ایران نیز استفاده کنید. پست از چین اغلب به روش هوایی انجام می‌شود و مدت‌زمان ارسال آن حدود یک تا دو هفته خواهد بود. البته امکان حمل دریایی نیز برای ارسال بار از چین وجود دارد؛ اما در این حالت مدت‌زمان ارسال بار به حدود ۳۰ تا ۴۵ روز می‌رسید؛ اما در عوض روش کم هزینه‌تری خواهد بود. در این مقاله قصد داریم درباره پست از چین به ایران و جزئیات آن صحبت کنیم.

پست از چین به ایران چگونه است؟

حمل بار از چین به ایران به دو روش هوایی و دریایی انجام می‌شود. هرکدام از این روش‌ها مزیت‌ها و معایب خود را دارد و باید در جای درست مورداستفاده قرار گیرد. پست از چین به ایران در مواقعی کاربرد دارد که گیرنده فقط دنبال انتقال یک کالای خاص است و قصد تجارت با چین در مقیاس انبوه را ندارد. یا برای مثال قصد تست‌کردن محصولی را دارد تا در آینده به سراغ واردات آن برود. در این مواقع گیرنده می‌تواند به‌واسطه شرکت‌های بازرگانی مستقر در چین، کالا را خریداری یا دریافت کرده و سپس به آدرسی در ایران پست کند.

پست دریایی از چین به ایران

روش دریایی ارزان‌ترین روش برای حمل کالا از چین به ایران است. با استفاده از کشتی‌های دریایی می‌توانید با کمترین هزینه بسته پستی خود را به ایران ارسال کنید. این دو کشور هر دو به آب‌های آزاد دسترسی دارند و به‌واسطه گمرک‌ها و بنادرشان می‌توانند مبادلات تجاری را انجام دهند. بنادر دریایی چین و ایران را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

بنادر و گمرکان ایران

بنادر چین

بندر شهید رجایی

دالیان

بوشهر

فوژو

بندر امام خمینی

گوانگژو

خرمشهر

هوانگپو

آبادان

نینگبو

عسلویه

شانگهای

قشم

نانشا

کیش

تیانجین

 

شانتو

اینکه پست چین به ایران از چه بندری ارسال شود و در کدام یک از بنادر ایران تحویل داده شود، روی هزینه حمل بار از چین به ایران تاثیر مستقیم دارد.

نکته دیگر در رابطه با حمل دریایی، مدت‌زمان ارسال بار است. این روش معمولاً بین ۲۵ تا ۴۰ روز زمان می‌برد و در مواقعی که زمان عنصر کم اهمیت‌تری در ارسال است، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این‌ها، در روش حمل دریایی محدودیتی در حجم و ظرفیت بسته‌ها ندارید. برای مثال می‌توانید کالاهای صنعتی بزرگ را نیز به این روش از چین به ایران بفرستید.

پست هوایی از چین به ایران

حمل از چین به ایران به روش هوایی سریع‌ترین راه برای ارسال بسته‌های پستی است. در این روش می‌توانید بسته‌های پستی خاص و مواردی که حمل آن‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود را به ایران بفرستید. برای مثال حمل اقلام دارویی، پزشکی و شیمیایی می‌تواند به این طریق انجام شود. مدت زمان حمل بار از چین به ایران در این روش حدوداً بین یک تا دو هفته است.

مزیت دیگر پست هوایی چین به ایران، امنیت بیشتر آن است. در این روش امکان استفاده از بسته‌بندی‌های مخصوص و محیا کردن شرایط دمایی و رطوبتی خاص نیز وجود دارد. برای مثال اغلب اقلام دارویی باید تحت شرایط دمایی و رطوبتی مشخصی جابه‌جا شوند. به‌علاوه بسته‌بندی آن‌ها نیز باید مطمئن باشد. در این صورت می‌توان از یخچال‌ها یا بسته‌بندی‌های دارای تهویه هوا استفاده کرد.

تنها مشکل در استفاده از خطوط هوایی، هزینه پست هوایی از چین به ایران است. این روش هزینه‌های بالایی را برای ارسال‌کننده و گیرنده در بر دارد. به همین خاطر در بسیاری از مواقع ارسال‌کنندگان روش حمل دریایی را به حمل هوایی ترجیح می‌دهند.

هزینه حمل بار از چین به ایران

برای محاسبه هزینه پست از چین به ایران باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. این فاکتورها عبارتند از:

وزن حجمی و وزن حقیقی کالا

وزن کالا و میزان حجمی که اشغال می‌کند، نقش مهمی در محاسبه هزینه‌های ارسال بار از چین به ایران دارد. وزن حجمی با محاسبات ریاضی به دست می‌آید. در تعیین هزینه حمل از چین به ایران، ابتدا این دو عدد مشخص می‌شوند و سپس هرکدام که بزرگ‌تر بود، برای تعیین هزینه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شرکت حمل و نقل کالا

برای پایین آوردن هزینه پست از چین به ایران، باید به سراغ شرکت‌هایی بروید که این کار را به‌صورت تخصصی و عمده انجام می‌دهند. شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت دارند و بسته به هزینه‌های بیمه، نوع بسته‌بندی و خدمات ممکن است هزینه ارسال آن‌ها متفاوت باشد. اگر به دنبال یک شرکت مطمئن برای ارسال کالا از چین به ایران هستید، می‌توانید از شرکت https://www.msadvisory.com/استفاده کنید.

هزینه بسته‌بندی و بیمه

برخی از کالاهای خاص نیاز به بسته‌بندی ایمن‌تری دارند. برای مثال جهت حمل اقلام دارویی اغلب به یخچال یا بسته‌بندی‌های مجهز به تهویه‌مطبوع نیاز خواهد بود. به‌علاوه هزینه بیمه‌نامه نیز برای بسته‌های پستی خاص متفاوت است. در نتیجه هر دو عامل فوق می‌توانند روی هزینه‌های ارسال کالا تاثیر مستقیم داشته باشند.

نوع خدمات ارسال بار

شرکت‌های حمل و نقلی خدمات متنوعی برای پست از چین به ایران دارند. برای مثال برخی از شرکت‌ها می‌توانند کالا را در محل موردنظر ارسال‌کننده تحویل بگیرند و خودشان دیگر مراحل پست را انجام دهند. همچنین امکان مراجعه حضوری و تحویل کالا به دفترهای پست شرکت‌های بازرگانی نیز وجود دارد. نوع خدماتی که شرکت‌های بازرگانی ارائه می‌دهند، روی هزینه ارسال بار تاثیر مستقیم دارد.

سخن آخر

پست از چین به ایران روش مطمئنی برای ارسال کالا و سفارش‌هاست. ارسال بار از چین به ایران به دو روش دریایی و هوایی انجام می‌شود. اگر زمان تحویل بار برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد یا باید شرایط ایمنی خاصی را برای حمل کالا اعمال کرد، بهترین روش ارسال بار استفاده از پست هوایی است؛ اما در مواقعی که هزینه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، پست دریایی گزینه‌ بهتری خواهد بود.

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی
شناسه : 409791
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا