مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد؛

خانه‌سازی در تهران با سرمایه چین

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: چینی‌ها برای ساخت مسکن در شهر تهران فقط سرمایه و تکنولوژی وارد می کنند که این همکاری با شهرداری تهران در قالب یوزانس انجام می‌شود و به هیچ وجه قرار نیست کارگر چینی به ایران بیاید. فعلا با شرکت چینی مذاکره کره ایم که به شهرداری تهران وام می‌دهند و بعدا از محل فروش واحدهای مسکن پول چینی‌ها به آنها برگردانده می‌شود.

سیدمهدی هدایت در گفت و گو با جهان صنعت نیوز اظهار کرد: حضور چینی‌ها در موضوع ساخت مسکن در شهر تهران صرفا در زمینه سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی جدیدی است، مشروط به اینکه آن تکنولوژی در ایران نباشد. یعنی تکنولوژی جدیدی باشد که هم کیفیت ساخت و هم سرعت ساخت را افزایش دهد. اگر این دو موضوع اتفاق نیفتد ما اجازه نمی‌دهیم چینی‌ها در تهران ساخت و ساز کنند.

وی افزود: شرکتهای چینی سرمایه می‌آورند و کار را پیمانکار ایرانی انجام می‌هد. تمام مصالح هم در ایران تامین می‌شود و اگر تکنولوژی وارد شد طبیعتا در ایران می‌ماند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره برخی شائبه‌ها از جمله حضور زندانیان چین برای ساخت مسکن در ایران گفت: برخی شیطنت کرده و گفته بودند چینی‌ها قرار است با خودشان کارگر بیاورند، قرار است محله چینی ساخته شود یا گفته بودند زندانیان چینی به عنوان کارگر وارد ایران می‌شوند و اینکه به دروغ گفته بودند قرار است شرکتهای چینی به مهندسان ایرانی آموزش بدهند کاملا کذب است و به هیچ وجه صحت ندارد.

هدایت تاکید کرد: کشور ما در حوزه مهندسی در کل دنیا جزو پیشتازترین کشورها است و قوی‌ترین بنیه نظام مهندسی را داریم. اگر تکنولوژی بیاید و تامین سرمایه توسط چین انجام شود نهایتا اشتغال و کار برای پیمانکار ایرانی ایجاد می‌شود.

وی درباره نحوه همکاری و تامین مالی چین برای ساخت مسکن در تهران گفت: شرکتهای چینی در قالب یوزانس در شهرتهران همکاری می‌کنند. در واقع مسکن توسط پیمانکار ایرانی با تکنولوژی جدید ساخته می‌شود. بعد از مدتی سرمایه چین با سود مشخصی به آنها برمی‌گردد. در واقع شرکتهای چینی به شهرداری تهران وام می‌دهند و بعدا از محل فروش واحدهای مسکن پول چینی‌ها به آنها برگردانده می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بیان کرد: فعلا با دو تا شرکت چینی مذاکره کرده‌ایم اما باید مدلهای مالی نهایی شود و بعد وارد مراحل بعد شویم.

وی مناطق ۱۵ تا ۲۲ شهر تهران را از مناطق هدف مشارکت ساخت مسکن توسط شرکتهای چینی دانست و گفت: تمرکز ما بیشتر روی بافتهای فرسوده و مناطق ناکارآمد شهری است که بیشتر شامل مناطق ۱۵ تا ۲۱ می‌شود. در منطقه ۲۲ نیز امکان همکاری وجود دارد. تفاهم نهایی ما با چین برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد بود که این تعداد بین مناطق توزیع می‌شود.

به گفته هدایت، استفاده از فناورهای نوین، افزایش کیفیت و سرعت ساخت، صنعتی‌سازی، کاهش هدررفت انرژی، استفاده از پساب و معماری سبز از جمله مزایا و مشخصه‌های نحوه همکاری شهرداری تهران با چین در زمینه ساخت مسکن خواهد بود.

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 409955
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. این کمونیستها چقدر آدم‌های خوبی هستند که به مردم ایران لطف می کنند خدا از آنها راضی باشد ببخشید آنها به خدا ایمان ندارند مائو یا بودا از آنها راضی باشد !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا