روایت معاون اولی که خبر از بازار ندارد

آقای معاون اول گویا فرصت کافی ندارد که برای خرید مایحتاج منزلشان از خانه بیرون برود، در نتیجه خبر ندارد که قیمت ها چطور هر ماه عزم بالا رفتن می کنند و هیچ کس هم جلودارشان نیست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، از آنجا که آقای مخبر، خبری از تورم خوراکی ها ندارد، گفته که این نرخ منفی شده، این در حالی است که دستکم آمارهای رسمی دولت چنین موضوعی را تایید نمی‌کنند. مثال روشن آن نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه است که در دی‌ماه امسال به ۳۸.۵ درصد رسید؛ شاخصی که سرعت رشد هزینه خانوار ایرانی در مقایسه با دی‌ماه پارسال نشان می دهد.

چرا راه دور برویم؛ همین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه که اخیرا مرکز آمار گزارش داده، به حدود ۳۹ درصد رسیده و از نرخ تورم عمومی جلوتر ایستاده است؛ یعنی نرخ تورم خوراکی ها در ماه گذشته در قیاس با دی‌ماه پارسال حدود ۴۰ درصد بیشتر هزینه داشته است. در بخش خوراکی، بیشترین تورم را در گروه گوشت قرمز و گوشت ماکیان ثبت شده؛ افزایشی معادل ۱۰۰درصد! نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه ماهی‌ها و صدف‌داران بیش از ۶۵ درصد و نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه میوه و خشکبار کمی بیش از ۴۴ درصد محاسبه شده است.

تورم نقطه‌به‌نقطه چای، قهوه، کاکائو و آب‌میوه دقیقا به ۴۶ درصد رسیده و وقتی از سبد خوراکی فاصله می‌گیریم، تقریبا همین داستان را برای گروه‌های دیگر مشاهده می‌کنیم.تورم پوشاک و کفش ۴۶ درصد تخمین زده می‌شود و از این حیث در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در گروه تفریح و فرهنگ و در گروه دخانیات ۴۳.۴  درصد، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه آموزش ۴۲.۲ درصد و نرخ تورم مسکن ۴۰.۶ درصد محاسبه شده و مثل تورم نقطه‌به‌نقطه خوراکی، این اعداد از نرخ تورم عمومی پیشی گرفته‌اند.

معلوم نیست آقای معاون اول به استناد کدام آمار و گزارش تورم خوراکی ها را منفی اعلام کرده، این در حالی است که هرچه می‌گذرد سفره مردم در حال کوچک‌تر شدن است، شاید آقای مخبر هیچ وقت خرید نمیکند یا مغازه های سر کوچه آنها هم مثل آن رییس جمهور اسبق ارزان تر از جاهای دیگر شهر است!

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانویدئو
شناسه : 409958
لینک کوتاه :

۹ دیدگاه

    1. باسلام کدام مسول از وضعیت مردم و مشکلات مردم با با تورم های تدریجی خبر دارد.؟ تا معاون اول مملکت خبر از بازار و جیب های خالی مردم داشته باشه تا بوده همین بوده این مملکت آقا صاحب ازمان میچرخاند وسلام

  1. وقتی به افرادی که در دانشگاه امام صادق تحصیل می کنند، به آنها بگویند یک کتابچه معرفی می کنیم ، بخوانید و بیایید امتحان بدهید تا یک مدرک بالاتر بهتون بدهیم ، وضعیت اقتصاد ،بورس و … بهتر نخواهد شد .

  2. بله شاید خودشون وقت ندارد .آیا خانواده آبشون هم وقت ندارند برا خرید تا متوجه شوند که ۱۰ ملیون پول تو ۱۰ روز یه خانواده ۴ نفری تموم میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا