معرفی بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران

معرفی بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران را در این مقاله بخوانید. بهترین سازندگان دیگ ها چه کسانی هستند؟ معیار های خرید بویلر ها چیست؟ بهترین سازندگان بویلر در ایران و پاسخ به سوالات دیگر را در این مقاله بخوانید.

دیگ بخار:

اساس کار دیگ بخار یا بویلر (Boiler)  دیگ بخار مبتنی بر ویژگی های مخازن تحت فشار است. برای معرفی دیگ بخار می توان گفت دیگ بخار در حقیقت یک مخزن بسته است که آب داخل آن با استفاده از حرارت ناشی از احتراق سوخت مصرفی دیگ بخار گرم شده و در نهایت به بخار آب با فشار بالا تبدیل می شوند.

بخش داخلی دیگ بخار شامل دو قسمت می باشد: طرف آتش و طرف آب. به همه سطوحی که در طرف آتش دیگ بخار قرار دارد سطح گرمایی گفته می‌شود.

همه قسمت‌های داخلی یک دیگ بخار که تحت فشار بالا قرار می گیرند از آلیاژهای آهنی ساخته شده است

 دیگ روغن داغ:

در صنایع به طور معمول در صورت نیاز به دمای تا ۹۰ درجه سانتیگراد از دیگ آبگرم ، تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد از دیگ آب داغ ، تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد از دیگ بخار و جهت دستیابی به دماهای بیش از ۱۸۰ درجه تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد از دیگ روغن داغ استفاده می نمایند. همچنین به دلیل مزایای دیگ روغن داغ که برخی از صنایع به جای دیگ بخار از دیگ روغن داغ جهت تامین دماهای بیش از ۱۸۰ درجه سانتیگراد می توان استفاده نمود. ( این موارد به صورت عمومی بوده و کاربرد های خاص را شامل نمی شود. به طور مثال مواردی که از بخار صرفا جهت انتقال حرارت استفاده نشده و  جهت ایجاد رطوبت مستقیما مورد مصرف قرار می گیرد.)

دیگ آب گرم:

دیگ آبگرم دستگاهی است که انرژی حرارتی آزاد شده حاصل از احتراق سوخت توسط مشعل را به آب داخل خود منتقل می کند. این آب گرم شده توسط پمپ به گردش در آمده و بخشی از انرژی خود را از دست می دهد. در نتیجه آب با دمای پایین به داخل دیگ باز می گردد و مجددا گرم می شود

انواع دیگ های آبگرم و آب داغ:

دیگ های آبگرم را بر اساس روش ها و پارامتر های مختلفی می توان تقسیم بندی نمود. آشنایی با این پارامتر ها می تواند به شناخت بهتر و انتخاب راحت تر دیگ آبگرم متناسب با نیاز شما کمک نماید.

تصاویر زیر نشان دهنده شماتیک دیگ های ابگرم عقبتر و عقب خشک است.

  • دیگ تک پاس:نسل اول دیگ ها و بویلر های قدیمی از این نوع بوده اند که در آن ها گازهای ناشی از احتراق مسیر دیگ را یک بار طی می کند و بعد وارد دودکش می شود. این نوع دیگ از رده خارج شده و دیگر ساخته نمی شود
  • دیگ دو پاس:گاز های حاصل از احتراق مسیر دیگ را دوبار طی می کند و بعد وارد دودکش می شود. ( گاز های حاصل از احتراق یک بار از جلو دیگ تا انتهای دیگ درون کوره حرکت کرده سپس از طریق لوله های انتقال حرارت به جلوی دیگ باز می گردد. بنابراین در این نوع دیگ دودکش جلو دیگ و سمت مشعل قرار دارد. )
  • دیگ سه پاس: گاز های ناشی از احتراق مسیر دیگ را سه بار طی می کند و  بعد وارد دودکش می شود. دیگ های سه پاس در صورتی که به درستی طراحی شده و دارای سطح انتقال حرارت مناسب باشد دارای بالاترین راندمان و پایین ترین دمای دودکش می باشند
  • کوره برگشتی: گاز های ناشی از احتراق مسیر کوره را دوبار طی می کند (از مرکز کوره تا انتهای کوره حرکت کرده و به دلیل بسته و محدب بودن انتهای کوره از اطراف کوره به جلو باز می گردد.) و سپس به پاس لوله ها منتقل شده و از دود کش خارج می شود. به دلیل اینکه در واقع سه بار گاز ها طول دیگ را طی می کند راندمان دیگ های کوره برگشتی یشتر از بویلر های دو پاس می باشد. این نوع دیگ رایج ترین نوع در ظرفیت های پایین می باشد. (لازم به ذکر است طرح شماتیک زیر دیگ کوره برگشتی عقب خشک را نمایش می دهد در صورتی که دیگ های آبگرم کوره برگشتی انصار به صورت عقب خیس طراحی و تولید گردد.

معیار های خرید بویلر ها:

انتخاب بویلر استاندارد:

مسلما گواهینامه استاندارد یکی از اولین فاکتورهایی است که بایستی در هنگام انتخاب بویلر استاندارد به آن توجه کرد. با افتخار به اطلاع می رسانیم دیگ های تولید شده در صنایع بخار تجهیز خراسان دارای گواهینامه ملی استاندارد می باشد و از بهترین متریال ها ساخته شده است.

بسیار از خریداران تنها به قیمت دیگ توجه دارند و از بحث های ایمنی بی اطلاع هستند. یکی از معضلات استفاده از دیگ بخار غیر استاندارد، خطر انفجار می باشد. لازم به ذکر است در صورت بروز حوادثی مانند انفجار دیگ بخار، شامل حق بیمه نمی شود.

قیمت مناسب دیگ:

قیمت بویلر موضوع بعدی است که مشتری با دقت در انتخاب بویلر استاندارد آن را می سنجد و تمام عوامل را چک می کند.

البته نباید همه خصوصیات را فدای قیمت کرد. دیگ من جمله تاسیساتی می باشد که عمر مفید دستگاه بسیار مهم است. استفاده از مواد اولیه مرغوب و استاندارد مسلما قیمت دستگاه را بالا می برد.

بنابراین هنگام خرید به جزئیات توجه کنید و سپس قیمت ها را مقایسه کنید.

ظرفیت گرمایشی دیگ:

از دید خریدار میزان گرمایشی بویلر خیلی مورد اهمیت است. شاید شما از ظرفیت گرمایشی و میزان حجم مورد نیاز خود مطلع نباشید.

شما می توانید برای مشاوره و اطلاع از ظرفیت گرمایشی بویلر با کارشناس شرکت بخار تجهیز خراسان تماس حاصل فرمایید:.

کارشناس بویلر : ۰۹۱۵۲۱۵۰۳۵۶

معرفی بهترین تولید کنندگان دیگ (بویلر) در ایران:

در ایران شرکت های معتبری در زمینه تولید دیگ های بخار فعالیت دارند‌. در این شرکت ها برای مصارف خاص و عمومی این دیگ‌های بخار را تولید می نمایند. شرکت ماشین سازی اراک، گروه صنعتی انصار و شرکت پاکمن از جمله شرکت های بزرگ در زمینه تولید انواع دیگ (بویلر) در ایران هستند. یکی دیگر از شرکت های بزرگ در زمینه تولید دیگ (بویلر) در ایران شرکت بخار تجهیز خراسان است.

دیگ بخارتجهیز

شرکت بخارتجهیز خراسان تولیدکننده تجهیزات و ماشین آلات صنعتی شامل دیگ بخار، دیگ آب گرم، دیگ روغن داغ، مبدل های حرارتی و تجهیزات استخر می باشد. متخصصین این شرکت با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی تلاش می کنند محصولاتی با کیفیت بالا و قابل رقابت با برندهای برتر جهان تولید کنند.

استانداردهایی که عموماً در شناخت تمامی محصولات به کار می‌رود عبارتنداز:

  • (ASME) انجمن مهندسی مکانیک آمریکا
  • (ASTM) روش تست استاندارد آمریکا
  • (ANSI) انیستیتو استانداردهای ملی آمریکا
  • (ANSTM) انجمن تست مواد آمریکا
  • (TEMA) اتحادیه سازندگان مبدل‌های استوانه
  • (CE) اروپا

دیگ (بویلر) بخارتجهیز

محصولات شرکت بخار تجهیز خراسان :

  • دیگ های بخار فایرتیوب افقی و عمودی
  • دیگ های بخار واتر تیوب
  • دیگ های آبگرم و آب داغ فایر تیوب
  • دیگ روغن داغ
  • دی اریتور
  • سختی گیر
  • فیلتر های شنی
  • مخازن کندانس
  • مبدل حرارتی
  • مخازن ذخیره آب
  • منابع کوئل دار (کوئل فولادی و مسی)

برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع بویلر ها میتوانید با کارشناسان شرکت بخار تجهیز خراسان از طریق راه های ارتباطی زیر در تماس باشید.

شماره همراه : ۰۹۱۵۲۱۵۰۳۵۶.

https://bokhartajhiz.com/ لینک سایت بخار تجهیز خراسان

 

*** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی
شناسه : 410013
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا