ساخت ۱۰۰ هزار مسکن برای فرهنگیان کلید خورد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی از خانه‌دار شدن ۱۰۰ هزار فرهنگی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده، زمین‌های مناسب برای ساخت این خانه‌ها در ۱۸ استان تعیین شده است و این خانه‌ها تا پایان دولت تحویل داده می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رضامراد صحرائی در خصوص میزان آورده فرهنگیان نیز گفت: این آورده مطابق قانون تامین مسکن خواهد بود؛ اما بدنبال این هستیم تا آن بخش از سهم معلمان با کمک و مشارکت بانکها به تدریج پرداخت شود تا فشار کمتری به این قشر وارد شود.

وی با بیان اینکه تلاشمان این است که در همین دولت این امر را به نقطه مطلوبی برسانیم اظهار کرد: طبق قانون تامین مسکن فرهنگیان، ۴۰ درصد مسکنی که ساخته می‌شود با اولویت فرهنگیان است؛ این قانون در کنار قانون جدید یک فرصتی ایجاد کرده تا بتوانیم مشکل تامین زمین در ۱۸ استان را حل کنیم این در حالیست که مشکل مابقی استانهای دیگر نیز حل خو اهد شد و به‌تدریج به این طرح ملحق خواهند شد.

تحویل زمین‌های مناسب در ۱۸ استان به فرهنگیان

صحرائی افزود: مقدمات تحویل زمین‌های مناسب در ۱۸ استان به معلمان با بهره‌گیری از قانون تامین مسکن فرهنگیان و قانون جدید انجام شده است و در مابقی استانها نیز به‌تدریج این مشکل برطرف می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدوارم مابقی معلمان بویژه معلمان جوان که اصلاحا از نظر وزارت مسکن دارای شرایط لازمه بوده و اصطلاحا فرم «ج» آنها سبز است نیز صاحب مسکن شوند.

ایسنا

اجتماعی و فرهنگیمسکن
شناسه : 410761
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا