روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود

معاون وزیر نفت از میانگین مصرف روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز؛ جلیل سالاری معاون وزیر نفت گفت. مصرف میانگین روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین نشان‌دهنده ضعف ما در بهینه‌سازی مصرف سوخت است. بار آن بر دوش سوخت مایع است و روزانه باید ۱۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به حوزه صنایع تحویل دهیم که سرمایه ایران است. اگر این سرمایه بهینه مصرف شود، می‌توانیم آن را در اقتصاد کشور به کار بگیریم. به این منظور باید از ظرفیت زنان با توجه به نقش‌ محوری آن‌ها در خانواده و جامعه بهره‌مند شویم.

او افزود: اقشار مختلف نیز باید دستاوردها را ببینند و با سختی‌های کار صنعت نفت آشنا شوند و این آشنایی با سختی‌های کار در صنعت نفت در فرهنگ‌سازی مصرف سوخت و اعتماد به توانمندی داخلی مؤثر است.

سالاری تأکید کرد: امروز صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خودکفا شده است و در حال بومی‌سازی هستیم، این دستاوردها پس از انقلاب اسلامی رقم خورده و ۱.۶ میلیون قلم کالا نیز در قالب پروژه فراسرزمینی صادر شده است که ساخت، تجهیز و صادرات این حجم کالا کار بسیار بزرگی بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نفت و پتروشیمی
شناسه : 410866
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. باسلام خدمت وزارت صمت.وقتی خودروهای تولیدی شمادر۱۰سالگی اسقاط میشن یک دلیل ودوم اینکه ازنوابغ جهت کم مصرف.نمودن خودروها استفاده نکنیداین مصرف تعجب نداره خودتان رادرتمام مراحل.عقل کل میدانیدوازنخبگان استفاده نمیکنیدودرنحایت میشودفاجعه.ازنخبه فراخوان کنیدجهت کم مصرف کردن خودروهاوحتمآنتیجه خواهیدگرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا