سال آینده چند نفر به حج تمتع می‌روند؟

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تعداد افرادی را که تاکنون برای تشرف به حج آینده اعلام آمادگی کرده‌اند حدود ۷۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی فرهنگی جهان صنعت نیوز، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری. و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده. ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، آقای غلامرضا رضایی افزود. از این تعداد بیش از ۲۲۰۰ نفر افرادی هستند که سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده. ولی بدلیل شرط سنی در حج ۱۴۰۱ نتوانستند اعزام شوند.

معاون حج و عمره سازمان حج اضافه کرد که تاکنون بیش از ۶۰۰۰۰ نفر کاروان خود را انتخاب کردند. این روند از روز یکشنبه گذشته (۶ اسفند) آغاز شده و تا روز یکشنبه آینده ادامه دارد.

این گزارش حاکیست درپایان این مدت امکان ثبت نام از دارندگان قبوض اولویت دار در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج فراهم خواهد شد. تا باقیمانده زائران بر اساس اولویت‌های اعلام شده و ظرفیت استان‌ها نام نویسی کنند. سهمیه اعلام شده برای حج ۱۴۰۳ تکمیل شود.

برنامه ریزی‌های انجام شده

در ادامه این جلسه، مسئول ستاد مدیریت بحران حج گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته درحج گذشته و برنامه ریزی‌های انجام شده برای حج ۱۴۰۳ گزارش داد و نقشه راه این ستاد و آمادگی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در چرخه مدیریت بحران را بیان کرد.

این جلسه با گزارش آقایان محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع و حسین اسماعیلی مدیر نظارت و بازرسی بَعثه مقام معظم رهبری در باره سفر اخیر به عتبات عالیات و نقاط قوت و ضعف در اعزام‌های کاروان ایرانی به عراق ادامه یافت و سپس حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه از برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط این معاونت برای آمادگی خادمان فرهنگی جهت اعزام در سفر‌های عمره و حج گزارش داد.

نکات درمانی زائران درعتبات

در پایان این جلسه، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در حوزه نکات درمانی زائران درعتبات و لزوم هماهنگی بیشتر هلال احمر و شرکت بیمه توصیه‌هایی بیان و تاکید کرد مدیران و خادمان فرهنگی کاروان‌های اعزامی به حج تمتع باید توجیه و برای پاسخگویی به زائران بروز باشند.

گفتنی است سهمیه حجاج و عوامل حج جمهوری اسلامی ایران درحج تمتع آینده ٨٧۵۵٠ نفر می‌باشد که این تعداد در قالب ۶١۴ کاروان از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 411095
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا