تولید پژو پارس ادامه خواهد داشت

امروز خبری خوش برای مشتریان پژو پارس رسانه ای شد که بر اساس آن تولید این سدان تا تحویل تعهدات سامانه یکپارچه ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، موضوع تولید پژو پارس و چالش های استانداردی آن حالا چند وقتی است که نقل محافل خودرویی شده است. سدانی که به صورت گسترده در سامانه یکپارچه عرضه شده بود. اما استاندارد های اجباری جدید، اجازه ادامه تولید را به ایران خودرو نمی داد. قرار بود تولید این خودرو زود تر از اینها متوقف شود اما با رایزنی هایی که قبل تر صورت گرفت. قرار شد تولید پژو پارس تا پایان سال ادامه داشته باشد.

اما باز هم این میزان تولید کافی نبود. چراکه خودروی بسیاری از مشتریان در سال جاری تحویل نمی شد. عملا مشتریان مجبور به انتخاب طرح های تبدیل بودند. اما حالا مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان استاندارد، در مصاحبه ای جدید با صدا و سیما اعلام نموده. این سازمان با ادامه تولید تا تحویل کامل تعهدات خودروساز موافقت نموده و این سدان همچنان تولید خواهد شد.

مشتریان پژو پارس در ماه های اخیر بارها اعتراض خود را نسبت به توقف تولید این خودرو نشان داده بودند و حالا این اعتراض های مسالمت آمیز جواب داد و سازمان استاندارد با خودروساز به توافق رسید. اشتباه پیش آمده در مورد پژو پارس البته نه از جانب ایران خودرو بود و نه از جانب سازمان استاندارد.

عرضه های بی برنامه و دستوری وزارت صمت

بسیاری از کارشناسان بر این باور اند که عرضه های بی برنامه و دستوری وزارت صمت باعث پدید آمدن چنین مشکلی شده است. البته به غیر از پژو پارس، برخی از دیگر محصولات ایران خودرو هم با مشکلات طرح های تبدیل اجباری طرف هستند و دلیل بروز این مشکلات هم بی برنامگی وزارت صمت و سامانه یکپارچه در نحوه عرضه و مدیریت میزان عرضه بوده است.

خبری خوش برای مشتریان پژو پارس در حالی منتشر شد که بسیاری از مشتریان ماه ها بلاتکلیف بودند و حالا می توانند خرید خودرویی که از ابتدا انتخاب کرده بودند را تکمیل نمایند.

منبع: آخرین خودرو

 

خودرو
شناسه : 411104
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا