وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور اعلام شد

سرهنگ احمد شیرانی از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۰ استان خبر داد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور گفت: هم اکنون در بیشتر جاده‌های کشور شاهد بارش برف و باران هستیم و لازم است که هموطنان از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

وی ادامه داد: در برخی از محورهای استان‌های البرز، ایلام، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان. سمنان، قم، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، اصفهان، قزوین، لرستان، مازندران، کرمان، کرمانشاه و گلستان بارش برف و باران اعلام شده است.

شیرانی افزود: همچنین در استان‌های قم و مرکزی به علت بارش برف، یخ زدگی و عدم ایمنی محورهای اراک، سلفچگان، دلیجان- سلفچگان و همچنین محور کاشان_اصفهان و محور اردستان_گردنه ملا احمد مسدود است.

آشنایی با نصب زنجیر چرخ

وی بیان کرد: طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور به‌خصوص محورهای کوهستانی و برف‌گیر با قوت در حال اجراست. او گفت: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان هم نکاتی را مدنظر قراردهند. همراه داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگانی که قصد عبور از محورهای برف‌گیر را دارند، الزامی است. در صورت تشدید بارش برف، ماموران پلیس راه حتما از ادامه مسیر خودروهای فاقد زنجیرچرخ جلوگیری خواهند کرد.

به گفته وی، رانندگان حتما یک‌بار با نحوه نصب و استفاده از زنجیر چرخ آشنایی داشته باشند. اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو و برف‌ پاک‌کن‌ها و همچنین پر کردن باک خودرو در مبداء از جمله موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس بگیرند. رانندگان ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

ایران آنلاین

مسکن
شناسه : 411171
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا