دلار ۶۰ هزار تومانی بورس را نجات می دهد؟

به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز، بورس اول هفته را با رشد شارپی و ناگهانی آغاز کرده است؛ آنهم درست بعد از ماه‌ها ریزش شاخص و خروج میلیاردها دلار پول از بازار. اولین سناریو می تواند شروع حرکت دلار باشد. قیمت دلار در روزهای گذشته با مقاومت شدید برای کاهش روبروست. از یک سو دولت تلاش می کند با ابزارهایی مثل انتشار اوراق با بهره های بالا  مانع جهش نرخ ارز شود و از آن سو، سیگنال هایی که  به بازار می رسد از هدف گذاری در قیمت های بالاتر برای دلار خبر می دهد. البته کارشناسان همسو شدن بازار سرمایه با دلار و برخی دیگر تغییر برخی سیاست‌ها را عامل این اتفاق می‌دانند. سو‌ال این است که آیا بورس سرانجام از رخوت چند ماهه خارج شده است یا خیر؟

واقعیت این است که نرخ های بهره اوراق گواهی سپرده بیشتر از آنکه بر قیمت ارز تاثیر بگذارد، بازار را ترسانده که با این نرخ ها ، قیمت تامین سرمایه برای شرکت ها گران تر خواهد شد و سوددهی به امری دست نیافتنی در سال آینده تبدیل شود.

امیر‌حسین جنانی کارشناس بازار سرمایه به «جهان‌صنعت» می گوید: گرچه اخبار مثبتی به بازار رسیده، اما هنوز با آنچه فکر می‌کنیم که بتواند یک طول موج قوی را در بازار ایجاد کند، فاصله داریم.  او در عین حال ابراز امیدواری می کند که این رشد شاخص که بعد از مدت‌ها اتفاق افتاده بخشی از نقدینگی‌های پارک‌شده را به تدریج وارد بازار کند تا در صورت ادامه‌دار بودن افزایش ارزش معاملات به ادامه صعودی بودن قیمت‌ها امیدوار بود.

بورسویدئو
شناسه : 411832
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا