نارضایتی مشتریان از خرید محصولات کرمان موتور

مصرف کنندگان محصولات کرمان موتور با چالش های عجیبی روبرو شده اند. این شرکت اعلام کرده برخی قطعات کی ام سی را موجود ندارد و مشتریان باید چندماه منتظر واردات قطعات جدید از چین باشند یا با پول بیشتر از بازار سیاه تامین کنند.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز به نقل از مردم سالاری، به تازگی عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه کلید خورده و در آن محصولاتی از کره، ژاپن و… عرضه شده اند اما قیمت این خودروها تفاوت چندانی با محصولات مونتاژی چینی که هم اکنون با قیمت های سرسام آور در بازار عرضه می شوند ندارد.موضوع گرانی خودروهای چینی در بازار ایران از نگاه بسیاری از کارشناسان به لابی های کرمان موتور برمی گردد که اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در مقابل شورای رقابت ایستاد و تهدید کرد که اگر به خواسته اش درباره قیمت خودروها جامه عمل پوشانده نشود  تولید محصولات خود را متوقف خواهد کرد.

‌در آن زمان برخی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت هم پشت این خودروساز درآمدند که باید شورای رقابت به قیمت گذاری توسط اینن شرکت عمل کند. همین اتفاق هم افتاد و کرمان موتور به یکباره محصولات خود را بیش از تورم گران کرد و حالا مصرف کنندگان چوب انفعال دستگاه های نظارتی را می خورند.

چالش مشتریان در خدمات پس از فروش کرمان موتور

به تازگی مصرف کنندگان محصولات کرمان موتور با چالش های عجیبی روبرو شده اند. این شرکت اعلام کرده برخی قطعات کی ام سی را موجود ندارد و مشتریان باید چندماه منتظر واردات قطعات جدید از چین باشند. از طرف دیگر همین موضوع به شاگردی برای ایجاد بازار سیاه شده است. البته برخی مشتریان گزارش کرده اند که کارمندان کرمان موتور خودشان در بازار این قطعات دستی دارند و به آنهایی که حتی هنوز گارانتی خودرو آنها پایان نیافته است پیشنهاد می دهند که اگر در اسرع وقت  می خواهند مشکل خودروی آنها برطرف شود تامین قطعات را به آنها بسپارند. البته با قیمت های بالاتر!

قطعات یدکی محصولات در نمایندگی موجود نیست

یکی از مشتریان کرمان موتور که فقط چند ماه قبل خودرو خود را از نمایندگی دریافت کرده بود در  گفتگو باخبرنگار ما گفت:خودرو کی ام سی بنده که فقط۲۰هزار کیلومتر کارکرده بود در حین مسافرت کویل ماشین ازکارافتاد و مجبور شدم به نمایندگی کرمان موتور در رشت مراجعه نمایم.که متاسفانه بعداز دو روز دوندگی از طریق نمایندگی اعلام شد که قطعه مزبور موجود نمی باشد ولی باقیمت گزافی خارج از گارانتی می توانیم خودرو شما راتعمیر و تحویل دهیم که مجبور شدم مبلغی راپرداخت و خودرو را تحویل بگیرم.حال این سوال مطرح هست که کرمان موتور اگر قطعات خودرو مونتاژی خود راندارد پس این قطعات در بازار آزاد به چه صورتی عرضه شده است.و مسولیت گارانتی محصولات کرمان موتور به عهده چه مرجعی می باشد؟و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در این آشفته بازارخودرو چه نقشی دارد؟

محصولات کرمان موتور خراب شود مالک خودرو باید به اندازه یک بنز هزینه کند

در شرایط کنونی هر خودرویی از محصولات کرمان موتور خراب شود مالک خودرو باید به اندازه یک بنز هزینه کند و همین مسئله موجب شده عملا خودروهای کرمان موتور در بازار هم چندان مورد استقبال قرار نگیرند. هرچند برخی فعالان بازار معتقدند که کرمان موتور با عرضه نکردن و بازی فروش اقساطی سعی دارد قیمت محصولات خود را بالا ببرد اما در واقعیت مصرف کننده رضایت چندانی از این محصولات و خدمات پس از فروش آن ندارد.در حال حاضر برای جلوگیری از خسارت بیشتر به مصرف کنندگان نه تنها تعزیرات باید ورود کند و نسبت به قیمت قطعات محصولات کرمان موتور نظارت بیشتری داشته باشد. بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم باید به چگونگی خدمات پس از فروش این شرکت ورود کند تا در صورت تخلف با جریمه سنگین چنین مدیرانی که از طریق گران‌فروشی و انحصار در عرضه قطعات به دنبال ثروت اندوزی هستند مجازات کند.

خودرو
شناسه : 411966
لینک کوتاه :

۸ دیدگاه

  1. سلام
    سه سال قبل برادرم از مشهد جک اس ۵ خرید ، تا دو سه ماه خوب بود تا اینکه ماشین یه مشکل کوچکی پیدا کرد و نیاز شد قطعه تعویض بشه ، سه ماه تمام از این نمایندگی به اون نمایندگی و شهر به شهر گشت تا اینکه توی یکی از نمایندگیهای اهواز قطعه رو پیدا کرد اونهم با قیمت بالا و بدون گارانتی ،خلاصه به محض تعمیر ماشین رو فروخت ،کرمان موتور افتضاحه

  2. وقتی نماینده معترض به این اوضاع وخیم خودرو سازیها رو رد صلاحیت و عامل بدبختیها رو تایبد صلاحیت میکنن اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد. لعنت بر میرسلیمها و درود به جلال رشیدی ها

  3. سلام.شما از اول کار که قرار داد میبندید و بندهای قرار داد می خوانید متوجه باید بشوید که با یک شرکت واقعا …‌ روبرو هستید.۴۸ بند که یکی از انها به سود مشتری نیست و فقط به سود شرکت هست.این شورای رقابت یا وزارت صمت واقعا نظارتی بر این قرار داد ندارن؟چه کسی باید جوابگو باشه.معلوم نیست.
    توی کاتالوگ که دستگاه را معرفی میکنن آبشن های نوشته شده اما توی قرار داد نوشته هر کدوم که در ان موقع تحویل موجود بود به شما تحویل می گردد.
    یا پول پیش می گیرن و زمان مشخص می کنند ۹۰ روز کاری(.این از کجا آوردن و برای تحویل خودرو هست یا برای پولی که گرفتن مشخص نیست)چون همین پول توی بانک ها روز شمار بهش سود تعلق میگیره یا وام با سود کم بعد از زمان مشخص ،اما قوانین و قرار داد و قیمتخودرو توی این شرکت معلوم نیست چرا و با کدوم دلیل اینقدر منفاوت هست.

  4. من یک مشتری هستم واز این شرکت شکایت دارم بعد از ۶ ماه ماشین به من داده دیر کرد نمیده جالب هست میگن ۴۵ روز طول کشیده تا مدارک شما تایید بشه پس زمان ثبت نام شما از ۴۵ روز بعد شروع میشه(.یکی نیست ۷۰۰میلیون به من پول بده ۴۵ روزه بدون سود)،آپشن دوربین ۳۶۰ درجه روی ماشین نصب نیست.قرار داد که با مشتری میبندید را کی تنظیم کرده برای مشتری هم حقی قائل شده،اصلا وزارت صمت از این نوع قرار خبر داره یا نظارتی بر آن انجام میشه؟چرا پولی که من میدم سود مشارکت بهش تعلق نمیگیره اما مبلغی که شرکت بصورت اقساط برای من در نطر میگیره را سود بهش تعلق می گیره؟چرا برای پرداخت اقساط روز کاری حساب نمیشه اما برای پول که من میدم روز کاری حساب میشه؟(بعد از هر ۹۰ روز کاری یک قسط پرداخت می کردم)

  5. وقتی خودرو ساز از کارگرها به عنوان سپر انسانی استفاده میکنه همین میشه
    اگر به جای همین آشغالای کرمان موتور و مدیران خودرو تویوتا وارد میشد
    هم مصرف بنزین کمتر میشد هم قطعه به اندازه کافی موجود میشد
    و خریدار حاضره حقوق کارگری که بیکار میشه رو همون اول بده
    و به جای این کارخانه های بیهوده
    گلخانه یا پتروشیمی بزنیم سودش بیشتره و کارگر بیکار نمیمونه
    اینو به اون میرسلیم جیره خور خودروسازها بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا