حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

شبکه المسیره یمن چهارشنبه شب از حمله ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین‌المللی الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، در پی حمله امروز نیروهای مسلح یمن به یک کشتی باری متعلق به آمریکا، شبکه المسیره یمن دقایقی پیش گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی طی دو نوبت فرودگاه بین‌المللی «الحدیده» در غرب یمن را هدف حمله قرار داده‌اند.

در پی هدف قرار گرفتن امروز یک کشتی آمریکایی دیگر از سوی انصارالله یمن، متیو میلرف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واکنش به این حمله ادعا کرد: «آمریکا به مسئول کردن حوثی‌ها به دلیل حملات آنها به کشتی‌های بین المللی ادامه خواهد داد.»

در ادامه تجاوز ائتلاف نظامی متجاوز آمریکا و انگلیس، شب گذشته نیز ائتلاف آمریکا طی ۳ حمله پی در پی منطقه «الجبانه» در غرب استان الحدیده یمن را هدف گرفتند.

غرب الحدیده را با دو حمله هدف قرار دادند

به گزارش منابع یمنی، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در غرب الحدیده را با دو حمله هدف قرار دادند.

در همین ارتباط، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شامگاه پنجشنبه نیز مناطقی از شمال استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار داده بودند.

ارتش آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، طی چند روز اخیر بارها مواضع ارتش یمن را مورد حمله قرار داده‌اند.

گفتنی است که ارتش یمن اعلام کرده، تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همچنان به حملات خود علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

منبع: مهر

سیاسی
شناسه : 412565
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا