سنتکام تایید کرد؛ ۷ کشته و زخمی در حمله یمن به کشتی آمریکایی

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای هدف قرارگرفتن کشتی «ترو کانفیدنس» متعلق به آمریکا توسط نیروهای مسلح یمن در خلیج عدن را تایید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در این بیانیه همچنین اعلام کرد که طی این حمله ۳ نفر کشته و ۴ نفر مجروح شده‌اند.طبق گزارش شبکه روسیا الیوم، سنتکام همچنین از واردشدن خسارت شدید به این شناور خبر داد.

 خبرگزاری فرانسه پیش‌تر نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که خدمه کشتی هدف قرار گرفته شده در خلیج عدن از کشته‌شدن دو نفر در این حمله موشکی خبر دادند.

اولین تلفات آمریکایی‌ها از زمان آغاز حملات ارتش یمن

 پیش‌ازاین سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی گفته بود که این حمله به کشتی با پرچم باربادوس دو کشته بر جای گذاشته است که اولین تلفات آمریکایی‌ها از زمان آغاز حملات ارتش یمن به‌حساب می‌آید.

 «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه چهارشنبه اعلام کرد نیروهای دریایی این کشور، کشتی آمریکایی «TRUE CONFIDENCE» را با چندین موشک دریایی به‌صورت دقیق هدف قرار دادند و کشتی آتش‌گرفته است.

 یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

 کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

 علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قراردادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تأکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

ایسنا

سیاسی
شناسه : 412604
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. مردم ندارن با بدبختی دست وپنجه نرم میکنن خجالتم خوب چیزیه انگار مردم ایران مهاجرت کردن رفتن آفریفا وصدقه میگیرن ایران مال این مردمه که سرشار از نعمت خدادادیه این ثروت کجا خرج میشه هر کسی حق مردمو میخوره سرطان ناعلاج بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا