آمریکا از ایران خواست با آژانس همکاری کند

ایالات متحده آمریکا روز پنح‌شنبه ایران را به اتهام سنگ‌اندازی در فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اتخاذ اقدامات تقابلی بیشتر تهدید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، ایالات متحده مدعی شده است که ایران به طور کامل به همکاری با آژانس اتمی نمی‌پردازد. پاسخ کاملی به آژانس در رابطه با ذرات اورانیوم پیدا شده در برخی سایت‌های اعلام نشده ارائه نداده است.

آمریکا در نشست فصلی شورای حکام از ایران خواسته تا به همکاری کامل با آژانس اتمی بپردازد.

نماینده آمریکا در جلسه شورای حکام گفت: باور داریم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ما و جامعه بین‌المللی باید از نو به دنبال روشی برای پاسخ‌دهی به طفره‌روی‌های مداوم ایران بگردیم. ما نباید به ایران اجازه دهیم که به روند رفتارهای کنونی خود ادامه دهد.

ادعای عدم همکاری ایران با آژانس اتمی درحالی از سوی آمریکا مطرح شده است که «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرده «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرحجم‌ترین و بیشترین بازرسی‌ها را از موسسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد. نباید این گونه همکاری‌های مستمر و عمیق جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود».

همچینن، با گذشت یک‌ سال و نیم از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بدعهدی شرکای غربی توافق در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران و عادی‌سازی روابط تجاری با تهران، ایران اعلام کرد. که ذیل بند ۳۶ برجام، در چند گام تعیین شده از اجرای تعهدات داوطلبانه خود فاصله می‌گیرد. این به معنای ازسرگیری و در مواردی، افزایش فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود.

اگرچه به گفته مقامات رسمی ایران،‌ به محض این که شرکای توافق حسن نیت و اراده سیاسی نشان داده و به اجرای کامل تعهداتشان ذیل توافق اقدام کنند. این اقدامات بازگردانی خواهد شد اما اروپایی‌ها تاکنون به وعده‌های خود عمل نکرداه‌اند.

منبع :ایسنا

سیاسی
شناسه : 412716
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. ما راننده‌ها خودمونو دارم جر میدیم میگیم کرایه ها پایین هست هیچ کس پیگیری نمیکنن حالا یه نفر گفته گزینه عجله دارم رو از اسنپ حذف کنید تورو قرآن به فکر راننده‌های اسنپ باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا