پیش از ماه مبارک رمضان آتش‌بس حاصل می شود؟

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که احتمالا پیش از ماه مبارک رمضان، آتش‌بس حاصل نشود.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، حسام بدران، یکی از رهبران جنبش حماس خاطرنشان کرد: احتمالا قبل از ماه مبارک رمضان شاهد حصول توافق آتش‌بس در غزه نباشیم.

به گزارش خبرگراری فلسطینی «وفا»، حسام بدران تصریح کرد که مواضع منفی رژیم صهیونیستی مانع حصول توافق آتش‌بس در غزه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد که جنبش حماس رایزنی‌های گسترده‌ای را در سطح داخلی با هدف مشخص کردن آینده این توافق انجام خواهد داد.

این مقام جنبش حماس با بیان اینکه این جنبش هرگز از خواسته بازگشت آوارگان به منازل خود و توقف جنگ کوتاه نمی‌آید. اظهار کرد: از مذاکرات قاهره بازگشتیم بدون اینکه از شروط و خواسته‌های خود کوتاه بیاییم.

دستیابی به آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان

پیشتر شبکه الجزیره از پایان بی‌نتیجه مذاکرات قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

رسانه‌های مصری نیز گزارش داده بودند گفت‌وگوها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان ادامه دارد. هیئت حماس قاهره را ترک کرد و مذاکرات هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

طبق گزارش رسانه‌های مصر، هیئت حماس برای رایزنی درباره شرایط آتش‌بس در غزه قاهره را ترک کرد.

طبق این گزارش، میانجیگران در قاهره تلاش کردند شکاف میان حماس و رژیم صهیونیستی را ترمیم کنند، اما تلاش های آنها به نتیجه نرسید.

یکشنبه هفته جاری اولین روز از مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره با حضور هیئت حماس انجام شد.

گفته می شود که هنوز حدود ۱۳۴ نفر در داخل غزه توسط حماس نگهداری می شوند، اگرچه وضعیت همه آنها مشخص نیست.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 412719
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا