اختصاص زمین به متقاضیان زمین های روستایی آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه برای تأمین مسکن روستاییان، از تأمین و واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان در روستاهای کشور خبرداد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران اظهارکرد: موضوع مهمی که در دستور کار قرار دارد، در حوزه زمین‌های روستایی است. استان سمنان نیز جزو استان‌هایی است که تعداد روستاهای قابل توجهی دارد.

وی افزود: در این زمینه یکی از کارهایی که انجام دادیم تأمین تکالیف زمین برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ تأمین زمین ۵۰۰ هزار قطعه‌ای را برای بنیاد مسکن انجام دادیم و در حال اختصاص آن برای متقاضیان استفاده از زمین‌های روستایی هستیم.

بذرپاش اضافه کرد: در این زمینه نیز مراحل ثبت درخواست متقاضیان زمین‌های روستایی در وزارت راه و شهرسازی در حال انجام و مشخصات زمین‌ها و موقعیت جغرافیایی اراضی در حال ثبت است.

تامین زمین روستاییان

وی با بیان اینکه تأمین زمین برای روستاییان در سال آینده نیز استمرار خواهد داشت خاطرنشان کرد: قصد داریم تا قطعات اراضی ویژه متقاضیان سکونت در روستاها را از این تعداد نیز افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌های تأمین مسکن در استان سمنان از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از استان‌هایی که در بحث مسکن به‌شدت مورد تأکید وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، استان سمنان است، چراکه مجاورت این استان با تهران کمک شایان توجهی می‌کند تا برخی از متقاضیان را بتوانیم در استان سمنان سازمان دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این مهم با توجه به وسعت سرزمینی و زمین‌های بلامعارض قابل توجهی که در این استان وجود دارد، سبب تسهیل در این هدف‌گذاری دولت می‌شود.

بذرپاش با تأکید بر اهمیت تأمین آب برای شهرهای جدید گفت: موضوع آب هم طبیعتاً یکی از موضوعات مهم در این زمینه است، چراکه حتی در صورت وضعیت عادی تأمین آب، هر نقطه از کشور که جمعیت‌پذیر می‌شود، باید به بحث تأمین آب نیز توجه ویژه شود.

همکاری وزارت نیرو

وی عنوان کرد: در این راستا همکاری خوبی با وزارت نیرو داشتیم و هر جا که متقاضیان ساکن شدند، آب و برق هم از سمت وزارت نیرو برای آنان تأمین شده است.

بذرپاش همچنین در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان سمنان اظهارکرد: در سفر امروز ۵۰۰ قطعه زمین به ۵۰۰ نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان سمنان واگذار شد که این مهم اقدام بزرگی است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ هدفگذاری وزارت راه و شهرسازی پوشش ۷۰ هزار متقاضی طرح جوانی در سراسر کشور بوده است و امروز می‌توان گفت که از این هدف‌گذاری نیز عبور کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: حمایت از خانواده‌ها در طرح جوانی جمعیت در سال بعد نیز با همین شدت و قوت ادامه خواهد یافت.

بذرپاش با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اهداف این وزارتخانه در حوزه نهضت ملی مسکن گفت: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تلاش تمام همکاران ما در سراسر کشور این است که هدفگذاری سال ۱۴۰۲ را محقق کنیم.

تکمیل نهضت ملی مسکن

وی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور تأکید کرد: برای سال ۱۴۰۳ که برنامه جهشی برای اتمام مسکن‌ها آغاز شده رشد قابل توجهی خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهر جدید ایوانکی چندسالی‌ است در دستور توسعه قرار گرفته است گفت: امروز ۳۴۴ واحد به هموطنان ما در این شهر تحویل شد. چندی قبل نیز ۲۰۰ واحد تحویل شد تا در مجموع تعداد واحدهای تحویلی در این شهر به ۵۴۴ واحد برسد.

بذرپاش با بیان اینکه هم‌اکنون متقاضیان در این تعداد واحد در حال ساکن شدن هستند خاطرنشان کرد: با توجه به مستقر شدن مردم و جمعیت‌پذیر شدن و پیشرفت این شهر، سرانه‌های خدماتی آن نیز باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: این افزایش فضاهای خدماتی، هم در حوزه توسعه شبکه حمل‌ونقل و هم سرانه‌های درمانی، فرهنگی، انتظامی و مواردی از این دست خواهد بود.

افتتاح واحد درمانی

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: امروز نیز شاهد افتتاح یک واحد درمانی در ایوانکی بودیم و سرانه فضای سبز در این شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه فضاهای خدماتی در کشور گفت: در شهرهای قدیمی‌تر، دستور کار وزارت راه و شهرسازی، افزایش سرانه درمانگاه‌ها، فرهنگی، پاسگاه‌های نیروی انتظامی، فضای سبز و سرانه دیگر عرصه‌های خدماتی که از آن به‌عنوان خدمات روبنایی یاد می‌شود. بخش اعظم آن را وزارت راه و شهرسازی از محل مولدسازی دارایی‌های موجود در خود شهرها و توسعه سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همه سعی وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۳ این است که رشد قابل توجهی در توسعه خدمات روبنایی برای زیست بهتر شهروندانی که در شهرهای جدید مستقر می‌شوند داشته باشد.

همشهری آنلاین

مسکن
شناسه : 412800
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا