شرط حماس برای آتش بس چیست؟

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس جمعه شب در اظهاراتی گفت که شرط جنبش برای هرگونه توافقی توقف کامل جنگ و خروج نظامیان صهیونیست از غزه است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، غازی حمد با اشاره به گرسنگی مردم مظلوم در نوار غزه، خواستار اعمال فشار بیشتر بر رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه چه از طریق خشکی و چه از طریق دریا شد.

وی افزود: ما به مذاکره برای رسیدن به یک توافق شرافتمندانه مبادله اسرا که دربرگیرنده توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازسازی این باریکه و بازگشت آوارگان باشد، ادامه می‌دهیم.

این عضو حماس با تأکید بر اینکه کابینه رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ و کشتار و جنایات بیشتر در غزه اصرار دارد، گفت: دشمن صهیونیستی هیچ اهمیتی به اسرای خود یا خانواده‌هایشان نمی‌دهد و بر ادامه کشتارهای خود در غزه پافشاری می‌کند.

حمد تاکید کرد که دشمن اشغالگر صهیونیستی شروط ناممکنی را در مذاکرات مطرح می‌کند و جدیت ندارد.

توقف کامل جنگ

وی گفت: باید آتش‌بس فراگیر حاصل شود. جنگ به کلی متوقف شده و نیروهای اشغالگر ولو به صورت مرحله‌ای از نوار غزه خارج شوند.

این عضو ارشد حماس در پایان افزود: پایداری و مقاومت حماسی و اسطوره‌ای ملت فلسطین در غزه قوی‌ترین برگ برنده‌ای است که در اختیار داریم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت. سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید. رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته. اسرائیل در حال بمباران این منطقه است.

ایرنا

سیاسی
شناسه : 412811
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سازمان تعزیرات اگه بفکر مسافره چرا به مدیران اسنپ نمیگه که کمسیون ۲۰درصدی رو کم کنه که این وسط راننده بدبخت هم براش بصرفه باشه در ضمن کرایه اسنپ که نصف کرایه تاکسی های خطی است کدوم گران‌فروشی. رانندگان اسنپ هیچگونه مزایایی مثل بنزین و…ندارند تعزیرات هم زورش به رانندگان اسنپ رسیده یه کم انصاف داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا