پرطرفدارترین اپلیکیشن جهان چیست؟

عرضه قابلیت ریلز کمک زیادی به بازیابی جایگاه اینستاگرام در رقابت با تیک‌تاک کرده است. حالا برنامه محبوب شرکت متا، به‌عنوان پُردانلودترین اپلیکیشن جهان شناخته می‌شود. در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، رتبه اول در اختیار تیک‌تاک بود.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۰ و برای به‌اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو راه‌اندازی شد. بسیاری از هنرمندان و اینفلوئنسر‌ها نیز در این اپلیکیشن فعالیت دارند. بااین‌حال در سال‌های اخیر، پلتفرم تیک‌تاک نیز به رقیب قدرتمندی برای اینستاگرام تبدیل شده است. این پلتفرم نیز درزمینه انتشار ویدیوی کوتاه فعالیت دارد.

در سال ۲۰۲۰، رقابت این دو اپلیکیشن با یکدیگر شدیدتر شد. درنتیجه اینستاگرام ویژگی ویدیوی کوتاه Reels را به تقلید از تیک‌تاک، راه‌اندازی کرد. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی به نفع اینستاگرام بوده و به همین دلیل توانسته است تیک‌تاک را شکست دهد.

براساس آمار‌های Sensor Tower، میزان دانلود اینستاگرام در سال ۲۰۲۳، حدود ۷۶۷ میلیون مرتبه در تمام دنیا تخمین زده می‌شود؛ درحالی‌که تیک‌تاک حدود ۷۳۷ میلیون بار دانلود داشته است. در سال ۲۰۲۳، نسبت به ۲۰۲۲، اینستاگرام و تیک‌تاک به‌ترتیب ۲۰ و ۴ درصد افزایش دانلود را تجربه کردند. تیک‌تاک بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ از نظر میزان دانلود، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بود.

دلایل موفقیت اپلیکیشن اینستاگرام

شرکت اطلاعات بازار Sensor Tower که داده‌ها را جمع‌آوری کرده، بر این باور است که احیای اینستاگرام «احتمالاً به‌دلیل محبوبیت ویژگی Reels» و همچنین سایر عملکرد‌های آن مانند به‌اشتراک‌گذاری عکس‌ها و استوری‌ها بوده. همچنین طیف‌های سنی مختلفی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، درحالی‌که بسیاری معتقدند که پلتفرم تیک‌تاک بیشتر برای رده سنی کودکان و نوجوانان است.

Instagram نزدیک به ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه و TikTok کمی بیش از ۱.۱ میلیارد کاربر دارد. با‌این‌حال، TikTok کاربران فعال‌تری دارد که به‌طور متوسط ۹۵ دقیقه در روز را صرف این برنامه می‌کنند؛ این رقم برای اینستاگرام ۶۲ دقیقه است.

گفته می‌شود اتحادیه اروپا رسماً تحقیقاتی را درباره نقض قوانین در تیک‌تاک انجام می‌دهد. آمریکا نیز به‌دنبال اعمال فشار برای خارج‌کردن این شرکت از دست مالک چینی خود است.

دیجیاتو

دانش و فناوری
شناسه : 412932
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا