تفاوت رفتن یا نرفتن به مهدکودک را بشناسید!

مهدکودک مکانی برای افزایش خلاقیت و رشد و توسعه فردی کودکان ۳ تا ۶ سال است. حضور کودکان در مهدکودک نه تنها برای رشد شخصی و پرور ابعاد مختلف روحی و جسمی آن‌ها مفید است، بلکه در تقویت ارتباطات اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید به شما دلایلی که برای فرستادن فرزندتان به مهدکودک حائز اهمیت می‌باشد را معرفی کنیم.

۹ دلیل که بهتر است فرزندتان را به مهد کودک بفرستید!

  1. رشد اجتماعی:

مهدکودک اولین محیط اجتماعی بعد از خانواده است که به کودکان فرصت می‌دهد تا با همسالان خود تعامل داشته باشند، مهارت‌های اجتماعی مانند برقراری ارتباط، حل مسئله، کار گروهی و … را یاد بگیرند و از تنهایی و انزوا دور شوند. پس بهتر است تا برای ارتباطات اجتماعی بهتر، فرزند خود را در مهد کودک ثبت نام کنید و شاهد رشد اجتماعی او باشید.

  1. آمادگی برای مدرسه:

مهد کودک با آموزش‌های مختلفی مانند نظم و انضباط، آشنایی با روال آموزش و یادگیری، آموزش پایه و ابتدایی دروس ریاضیات، زبان فارسی و زبان انگلیسی و … فرزندان شما را برای مدرسه آماده می‌کند. در واقع مهدکودک بستر مناسبی است تا فرزندان شما آماده رفتن به مدرسه و حضور در اجتماعات بزرگ‌تر شوند.

  1. پرورش خلاقیت:

آموزش‌هی مختلفی که در مهدکودک‌ها به کودکان داده می‌شود، مانند آموزش اشکال هندسی یا درست کردن کاردستی، در رشد و پرورش خلاقیت آن‌ها بسیار تاثیر گذار می‌باشد. مهدکودک‌های لاکچری با برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوعی مانند کلاس نقاشی، کلاس موسیقی و یا قصه گویی، در راستای رشد و پرورش استعدادها و خلاقیت فرزندان شما تلاش می‌کنند.

  1. رشد استقلال و اعتماد به نفس:

در مهدکودک‌‌ها با انجام فعالیت‌های مختلفی مانند ارائه دادن یک موضوع جالب و دانستنی در حضور سایر همسالان و یا انجام فعالیت‌های گروهی، اعتماد به نفس و استقلال کودک رشد و پرورش می‌یابد. در واقع این دست از فعالیت‌ها می‌تواند وابستگی به والدین را به حداقل برساند تا کودک بتواند به تنهایی به کارهای خودش رسیدگی کند.

  1. یادگیری مهارت‌های جدید:

حضور کودکان در مهدکودک از آن جهت اهمیت دارد که می‌توانند مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند. به عنوان مثال یادگیری نحوه کار با کامپیوتر و تکنولوژی‌های هوشمند یکی از مهارت‌های جدیدی است که توصیه می‌شود تا در عصر هوشمند، به کودکان آموزش داده شود.

  1. تغذیه سالم:

اگر فرزندتان در جمعی باشد که همگی غذاهای سالم و میانوعده‌های مغذی مصرف می‌کنند، به طور قطعی او هم شروع به تغییر عادات غذایی خود خواهد داد. حضور کودکان در مهد کودکی که تغذیه سالم مطابق برنامه داشته باشد، باعث تغییر عادات غذایی کودک و ایجاد عادات سالم می‌شود.

  1. یادگیری نظم و انضباط:

حضور به موقع در مهدکودک، حضور به موقع در یک کلاس و حتی خارج شدن به موقع از یک محیط، می‌تواند نظم و انضباط را به فرزندان شما آموزش دهد. اگر می‌خواهید کودکان منضبطی داشته باشید، می‌توانید او را در یک مهدکودک ایده‌آل و منظم ثبت نام کنید.

  1. سرگرمی و تفریح:

مهدکودک‌ها محیطی شاد و مفرح برای کودکان دارند. اغلب برنامه‌های مفرح و سرگرم کننده کودکان به گونه‌ای است که از طریق بازی، نکات آموزنده و جالبی به کودکان یاد داده شود. در واقع مفرح بودن محیط می‌تواند یک جنبه آموزشی برای کودک داشته باشد.

  1. آرامش خاطر داشتن والدین:

اگر فرزندتان را به مهد کودکی ایمن، مجهز به تجهیزات مدرن، دارای برنامه غذایی سالم و دارای یک برنامه آموزشی منظم بفرستید، آرامش خاطر خواهید داشت! شما می‌توانید با خیالی راحت فرزندتان را در مهد بگذارید و در طول روز به فعالیت‌های روزمره و کار خودتان مشغول شوید.

برای انتخاب یک مهدکودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب مهدکودک مناسب، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که والدین باید برای فرزند خود بگیرند. در انتخاب مهدکودک، به موارد زیر توجه کنید:

  • برنامه‌های آموزشی و فعالیت‌های مهدکودک

  • مجوز و صلاحیت مهدکودک

  • محیط و امکانات مهدکودک

  • مربیان و پرسنل مهدکودک

  • هزینه مهدکودک

چرا پیشروپلاس؟!

مهدکودک پیشروپلاس در شرق تهران، یکی از لاکچری‌ترین مهدکودک‌هایی است که از امکانات و برنامه‌های آموزشی متنوع برخوردار می‌باشد. این مجموعه جایی برای رشد فردی فرزندان شما بوده و مربیانی که در این مجموعه مضغول به فعالیت هستند، ابعاد مختلف جسمی و روحی فرزندان شما را به کمک آموزش از طریق بازی، تقویت می‌سازند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مهدکودک پیشروپلاس و همچنین کلاس‌های آموزشی این مجموعه، از وبسایت خانه کودک پیشروپلاس به نشانی (kindergarten.city) دیدن کنید.

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست.

خواندنی
شناسه : 412975
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا