آنها که عمرشان به خانه‌دار شدن قد نداد؛

طنز تلخی به نام «افتتاح مسکن مهر»

اعلام خبر افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر در روزهای آینده و در شرایطی که این پروژه فرسایشی در آستانه 17 سالگی قرار دارد به طنزی تلخ شبیه است.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، مسکن مهر، میراث به‌جا مانده از دولت احمدی‌نژاد با گذشت ۱۶ سال هنوز در برخی مناطق به اتمام نرسیده و در آستانه ورود به ۱۷ سالگی است. پس از آغاز این طرح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی در سال ۱۳۸۶ مسئولان وقت که بسیاری از آنها در دولت کنونی مسئولیت دارند اعلام کردند که قصد دارند سالیانه یک میلیون واحد مسکونی احداث کنند. آنچه عملا پس از شش سال به دولت روحانی تحویل دادند ۶۸۰ هزار واحد بود؛ یعنی سالیانه حدود ۱۰۰ هزار خانه.

با پایان دولت روحانی نیز وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد یک میلیون و ۲۵۹ هزار واحد را تکمیل کرده و مجموع خانه‌های تکمیل شده در دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی به یک میلیون و ۹۴۹ هزار واحد رسید.

در دولت رییسی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد میراث‌دار ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده از دولت‌های گذشته هستیم که از این تعداد ۱۱۶ هزار واحد تا دی ماه امسال تحویل داده شد. بنابراین آمار و ارقام می‌گوید هنوز ۱۲۴ هزار واحد از این پروژه نفس‌گیر باقی مانده است. عمده واحدهای نیمه تمام در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد قرار دارد.

اما اعلام خبر واگذاری عن‌قریب ۱۰ هزار واحد مسکن مهر که روز ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ با آب و تاب توسط سعید غفوری ـ سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اعلام شده به طنز تلخی شبیه است که بیش از آن‌که دستاوردی برای دولت محسوب شود روح و روان متقاضیان را نشانه گرفته است.
چند روز دیگر وارد سال ۱۴۰۳ می‌شویم که طبق وعده می‌بایست دولت سیزدهم تا کنون سه میلیون واحد نهضت ملی مسکن را تکمیل کرده باشد. آمار و ارقام می‌گوید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده و ربان اختتامیه مسکن مهر نیز در آستانه ۱۷ سالگی هنوز قیچی نشده است.

برخی متقاضیانِ چشم‌انتظار مسکن مهر که بعضا بین ۱۲ تا ۱۷ سال در انتظار خانه‌های خود به سر می‌برند از تکرار وعده‌ها خسته شده‌اند. طی این سال‌ها چه بسیار افرادی که با آرزوی رسیدن به سرپناه، دار فانی را وداع گفتند. خاطرمان هست پیرمردی را که دو سال قبل در آپارتمانی بدون آسانسور در طبقه چهاردهم یکی از بلوک‌های مسکن مهر پردیس ساکن شده بود. وقتی از او پرسیدند چرا صبر نکردی تا آسانسور تکمیل شود پاسخ داد: ترسیدم در ۹۰ سالگی عمرم به چشیدن طعم صاحب‌خانه شدن قد ندهد!

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 413087
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. تورو خدا دیگه دروغ و وعده ای که نتونید عمل کنید به مردم ندید
    دوسال انتظار خودرو پیرمون کرد کجای دنیا بخاطر یک ماشین اینقدر مردمشون رو اذیت میکنند از خدا بترسید چرا من و امثال من باید بخاطر داشتن پژو پارس این همه زجر بکشیدیم گناه ما چیه چه خطایی کردیم که باید چوب ندانم کاری شماها رو بخوریم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا